Companii

Milka si Poiana au majorat vanzarile Kraft Foods cu 25%, ritm dublu fata de piata

Milka si Poiana au majorat vanzarile Kraft Foods cu 25%, ritm dublu fata de piata

Click pentru imaginea marita

21.09.2007, 16:45 908

Compania Kraft Foods Romania a inregistrat o crestere a vanzarilor de ciocolata de 25% in volum in primele sapte luni ale anului fata de aceeasi perioada din 2006. In valoare, avansul a fost de 30% in perioada mentionata.
Spre comparatie, piata locala a ciocolatei a crescut in intervalul ianuarie-august cu aproximativ 10% in volum si 17% in valoare fata de aceeasi perioada din 2006, potrivit datelor companiei de cercetare Nielsen citate de Kraft.
Kraft detine in portofoliu cel mai vandut brand de tablete de ciocolata, Poiana, pe segmentul premium activand cu Milka. Vanzarile Milka au inregistrat un avans de 33% anul trecut fata de 2005, ritm care s-a mentinut pe primul trimestru al anului 2007, potrivit datelor companiei.
Consumul de ciocolata in Romania a fost anul trecut de 1,9 kilograme pe cap de locuitor, ceea ce situeaza piata locala pe unul dintre ultimele patru locuri din Uniunea Europeana, potrivit datelor Euromonitor. Segmentul premium al tabletelor de ciocolata a crescut anul trecut cu 25% fata de 2005, potrivit datelor prezentate de Kraft.
Aproximativ 88% din gospodariile din Romania consuma ciocolata, aceasta fiind preferata mai mult de femei, in proportie de 60%.
Ultimele estimari ale pietei ciocolatei din Romania vorbesc de o valoare de 130 de milioane de euro anual.
Compania Kraft Foods Romania a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 114 mil. euro, in crestere cu 19% fata de valoarea in lei inregistrata in 2006, si un profit net de 11,2 mil. euro. Kraft Foods Romania este filiala a grupului Kraft Foods, unul dintre cele mai mari companii de produse alimentare din lume, cu venituri anuale de peste 34 de miliarde de dolari. Grupul este prezent in Romania din anul 1994, cand a achizitionat fabrica Poiana Produse Zaharoase din Brasov.
La finele anului trecut, Kraft Foods Romania a vandut afacerea cu bomboane firmei Kandia-Excelent, anuntand ca isi va concentra resursele pentru diversificarea portofoliului si dezvoltarea categoriilor de ciocolata si cafea.
Kraft Foods activeaza pe piata cafelei cu brandurile Jacobs Kronung si Nova Brasilia, acesta din urma fiind produs local intr-o fabrica de procesare a cafelei din Bucuresti. Printre cei mai importanti competitori ai companiei Kraft Foods pe piata locala se numara Kandia-Excelent, Supreme Chocolat, Heidi si Nestle, dar si producatorii de cafea Elite sau Tchibo.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO