Companii

Mihai Ghyka contraatacă cu Liga I. Bergenbier se reîntoarce la galben şi la fotbal

Mihai Ghyka, unul dintre oamenii cheie din spatele lansării Bergenbier, a revenit la conducerea acestui brand la începutul lui 2010, după o perioadă de aproape doi ani în care a stat departe de business.

Mihai Ghyka, unul dintre oamenii cheie din spatele lansării Bergenbier, a revenit la conducerea acestui brand la începutul lui 2010, după o perioadă de aproape doi ani în care a stat departe de business.

20.07.2010, 00:00 64

Brandul de bere Bergenbier, produs de Bergenbier SA - companiedeţinută de fondul de investiţii CVC Capital Partners, revine înlupta brandurilor de bere care sponsorizează competiţiifotbalistice prin încheierea unui contract cu Liga Profesionistă deFotbal, pentru o perioadă de patru ani.

Valoarea contractului este estimată de ZF între 4 şi 5,5 demilioane de euro. De asemenea, brandul va reveni la culoareagalbenă, cea care a făcut din Bergenbier una dintre mărcile de topdin industria berii în perioada în care a fost sponsorul principalal echipei naţionale de fotbal. Decizia de a se întoarce laambalajul de culoare galbenă vine la un an după ce fostulproprietar al companiei - AB InBev - a investit milioane de euro înrebrandingul Bergenbier şi trecerea la culoarea roşie.

Producătorul de bere a introdus ambalaje de culoarea galbenă dinluna mai a acestui an pentru campania Ziua Bărbatului, darreprezentanţii companiei declarau la acel moment că este vorba doarde o ediţie specială.

"Bergenbier se întoarce la galben definitiv, deoarececonsumatorii au cerut acest lucru. Bugetul de promovare este maimare decât cel pe care l-am avut anul trecut şi asta se vede înfrecvenţa reclamelor TV. În ceea ce priveşte evoluţia vânzărilorBergenbier - suntem în grafic", a declarat Tiberiu Mercurian,directorul de marketing al companiei Bergenbier, cu afaceri de 130mil. euro.

Tiberiu Mercurian nu a oferit detalii însă despre valoareabugetului de promovare alocat anul acesta berii Bergenbier, cel maivândut brand din portofoliul producătorului de bere, sau despreprocentul alocat promovării acestui brand prin intermediulfotbalului.

Mercurian, cu o experienţă de aproape opt ani în cadrulgigantului Henkel, a preluat funcţia de director de marketing alproducătorului Bergenbier în luna aprilie a acestui an şi este unuldin primii oameni pe care Mihai Ghyka - directorul general alcompaniei şi unul dintre managerii implicaţi în lansarea Bergenbierpe plan local - i-a recrutat după ce a preluat conducerea filialeiCVC Capital Partners.

Bergenbier a fost sponsor al echipei naţionale de fotbal timp dezece ani, până la finalul anului 2008, când contractul a fostcâştigat de brandul de bere Ursus.

Atât reprezentanţii Bergenbier, cât şi cei ai LigiiProfesioniste de Fotbal(LPF) nu au dorit să dezvăluie valoareaacestui contract, dar suma plătită per an de Bergenbier o depăşeştepe cea negociată de LPF cu casa de pariuri Gamebookers în cursulanului 2009, potrivit surselor din industrie.

Astfel, Bergenbier a plătit pentru această sponsorizare între 4şi 5,5 milioane de euro, potrivit estimărilor ZF.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO