Companii

Mihai Georgescu, Wrigley: Tintim o cota de 40% din piata bomboanelor

01.06.2006, 00:00 115

Mihai Georgescu, directorul general al Wrigley Romania, liderul pietei autohtone a gumei de mestecat, spune ca strategia globala Wrigley de expansiune sustinuta pe segmente non-gum (altele in afara gumei) va fi implementata si in Romania, unde compania se va extinde din ce in ce mai mult pe segmentul bomboanelor.

"In Romania, piata de dropsuri reprezinta o treime din piata gumei de mestecat, ceea ce este putin comparativ cu alte tari mai dezvoltate, in care cele doua segmente sunt chiar identice ca marime. Potentialul pe segmentul dropsurilor este deci mare, iar noi vrem sa-l accesam prin produsele deja lansate, dar si prin alte produse pe care le vom prelua din portofoliul international al Wrigley", a declarat Mihai Georgescu.

Wrigley Romania detine in prezent, dupa lansarea marcii Solano, o cota de aproximativ 30% din piata bomboanelor (care nu include bomboanele din ciocolata), potrivit unor studii AC Nielsen citate de companie. "In acest an, ne propunem sa ajungem la o cota de 40%", a adaugat Mihai Georgescu.

Vanzarile de bomboane au adus Wrigley anul trecut aproximativ 4 mil euro.

Piata bomboanelor din Romania este in continua crestere, in ultimii doi ani si jumatate ritmul de crestere fiind de 66%, potrivit datelor companiei.

Noile lansari de produse sau de arome trebuie sustinute de investitii substantiale in promovare. Wrigley Romania a avut anul trecut un buget de promovare de 7 mil. dolari (5,6 mil. euro). De asemenea, in anul 2005 compania a investit in cresterea numarului de angajati cu aproximativ 10%, pana la 175 de persoane.

La inceputul acestui an, Wrigley a lansat in Romania gama de bomboane Juicy Fruit continand dropsuri si bomboane gumate.

"Bomboanele Juicy Fruit sunt o noutate pentru Wrigley la nivel global, Romania fiind prima si singura tara in prezent in care se comercializeaza. Este vorba deci de un proiect pilot al companiei Wrigley", a precizat Mihai Georgescu.

Mai tarziu, in functie de reactia consumatorilor romani la aceste produse, ele vor fi incluse si in portofoliul Wrigley din alte tari.

In acelasi mod au fost lansate si bomboanele Solano, pe care Wrigley le-a inclus in portofoliu dupa preluarea producatorului spaniol Joyco in 2003.

Strategia de extindere Wrigley pe segmentele non-gum vizeaza doua directii, cresterea organica si achizitii de producatori de bomboane, la nivel international.

Tot la nivel mondial, Wrigley a preluat de la Kraft mai multe unitati de productie de bomboane.

"Fabrica de dulciuri Kraft de la Brasov a facut parte initial din pachetul care a fost discutat intre Wrigley si Kraft, insa in ultimul minut au intervenit cateva probleme locale legate de capacitatea de preluare, de faptul ca fabrica facea parte din patrimoniul municipiului Brasov", a spus Georgescu.

In ceea ce priveste strategia de distributie pe piata romaneasca, Mihai Georgescu a spus ca mai sunt inca multe zone din mediul rural pe care Wrigley vrea sa le acopere.

"Este un segment mare de populatie care nu are acces la produsele noastre din simplul motiv ca reteaua comerciala la nivel rural este foarte putin dezvoltata", a afirmat el.

Pentru a realiza distributia la nivel national, Wrigley Romania colaboreaza in prezent cu 15 distribuitori. Conform unui studiu AC Nielsen, 90% din vanzarile Wrigley Romania sunt realizate in zona urbana.

Guma de mestecat ramane insa business-ul - de baza al Wrigley Romania. Anul trecut vanzarile de guma de mestecat au reprezentat 90% din cifra de afaceri a companiei si au inregistrat o crestere cantitativa de 15% comparativ cu anul precedent.

La sfarsitul anului trecut Wrigley Romania avea o cota de piata de 91,4% din segmentul gumei de mestecat (considerat global ca guma pentru adulti si guma pentru copii), in crestere cu 2% fata de sfarsitul anului 2004.

Portofoliul companiei pe piata romaneasca include in prezent guma de mestecat (marcile Orbit, cu sub-gama Orbit Professional, Airwaves, Winterfresh, Hubba Bubba) si bomboane (Orbit Drops, Solano si Juicy Fruit).

Wrigley Romania a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 40 mil. euro (146,4 mil. lei), in crestere cu aproximativ 30% fata de anul precedent. Cresterea reala (in lei) a fost insa de 19%. Primele trei luni ale acestui an au adus reprezentantei Wrigley pe piata romaneasca o crestere de 15% fata de perioada similara a anului trecut.

La nivel mondial, Wrigley a raportat o crestere a vanzarilor pe primul trimestru de 13%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Vanzarile globale ale Wrigley au atins in primele trei luni ale anului nivelul record de 1 miliard de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO