Companii

Mihai Anghel duce vinurile de Segarcea la export

10.06.2010, 23:32 707

Mihai Anghel, proprietarul grupului agricol Cerealcom Dolj, faceprimul pas spre piaţa externă cu Domeniul Coroanei Segarcea, marcade vin pe care o produce în Dolj, anul acesta fiind planificatexportul către Norvegia şi Orient.

"Investiţiile semnificative din 2004 pånă în prezent încep săproducă, vinul capătă notorietate la nivel internaţional. Înprezent, este foarte dificil să ajungi la export, pentru că ţăriledin Europa decid să nu mai încheie contracte cu noi producători,dar ne axăm spre Orient, unde consumul creşte constant cu 10%, iarpiaţa este într-o continuă dezvoltare. În paralel, vom ieşi pepiaţa din Norvegia", a declarat pentru ZF Mihai Anghel, care arealizat anul trecut o cifră de afaceri totală de circa 85 mil.euro.

Investiţii de 30 de milioane de euro

În ultimii şase ani, Anghel a investit în plantaţie şi în cramaSegarcea circa 30 de milioane de euro, potrivit propriilorinformaţii. Cele 300 de hectare plantate cu viţă-de vie îi aducomului de afaceri anual două milioane de sticle de vin, produsulfiind clasat pe segmentul superior.

"Cea mai mare cantitate de vin produsă la Segarcea merge cătreHORECA (în proporţie de 75%), restul fiind destinat magazinelorspecializate şi reţelei de key-account. Sticla pleacă de la noi cu15-25 lei, preţul incluzånd şi comisioanele distribuitorilor şiTVA", spune Anghel.

Asta înseamnă că anual încasările din vin ale Cramei Segarcea seridică la 40 de milioane de lei (circa 10 mil. euro).

Intenţia producătorului este să renunţe la retailul modernpentru a se îndrepta spre pieţele emergente, nicidecum să măreascăcapacitatea de producţie special pentru noile contracte cu ţări dinEuropa sau Asia, mai ales că "un vin premium nu se face încantităţi industriale".

Au replantat 200 de hectare

Crama deţinută de Mihai Anghel a făcut parte din DomeniileRegale ale Coroanei, fiind renumită în special pentru vinarsul său,dar şi pentru vinurile roşii. După cel de-al doilea război mondialproducţia s-a redus însă dramatic.

În 2006 grupul Cerealcom Dolj a trasat un plan de investiţii decirca 1,2 mil. euro pentru plantarea a 79 de hectare de vie, dupăce cu un an în urmă a investit 1,8 milioane de euro pentruplantarea a 120 de hectare. Bugetul a fost alocat cu mult înainteca statul să ofere posibilitatea producătorilor de a solicitasubvenţie pentru reconversie, dar şi aşa Anghel consideră căsectorul viticol trebuie susţinut şi în procesul de aducere aplantaţiile pe rod sau în procesare şi comercializare.Pe segmentulpremium, Domeniul Coroanei Segarcea are competitori ca Vinarte sauvinurile Ştirbei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO