Companii

Micii comercianti nu fac fata vanzarilor slabe: 20 de magazine inchise in centrul comercial Unirea

Micii comercianti nu fac fata vanzarilor slabe: 20 de magazine inchise in centrul comercial Unirea

Unirea Shopping Center atrage cel mai mare numar de vizitatori in Bucuresti si cele mai mari vanzari pentru marii retaileri de imbracaminte

08.06.2009, 18:08 161
Aproximativ 20 de spatii comerciale, in general de mici dimensiuni, sunt goale in centrul comercial Unirea Shopping Center din centrul Capitalei, pe fondul nivelului mai slab al vanzarilor din aceasta perioada, dupa ce in urma cu 1-2 ani pentru deschiderea unui magazin in Unirea se formau liste de asteptare.
Spatiile goale se gasesc in special in aripa Calarasi a complexului, mai mult de zece magazine fiind inchise la etajul doi din aceasta zona, in care se comercializeaza preponderent articole vestimentare pentru barbati.
„Au inchis deoarece au vanzari slabe. Sunt zile si zile. Astazi poti sta mai mult degeaba, iar maine poti vinde astfel incat sa recuperezi ziua precedenta", spune unul dintre comerciantii din aripa Calarasi.
Printre magazinele inchise se numara Alex Trading, Red Fashion, Tabu Shoes sau Madoc Jeans and Sportswear. In aripa Calarasi traficul este mai redus decat in zona centrala a proiectului, culoarul fiind mai ingust, iar magazinele mai mici.
Un alt retailer al carui magazin este temporar inchis este Tina R, situat in corpul central al Unirea. Unitatea este in proces de renovare in aceasta perioada.
Reprezentantii Unirea nu au precizat situatia exacta a spatiilor comerciale pana la inchiderea editiei.
 
10% din magazine sunt inchise
Unirea Shopping Center are o suprafata inchiriabila de peste 40.000 de metri patrati si aproximativ 200 de chiriasi, astfel ca aproape 10% din magazine sunt inchise. Luand in calcul suprafata magazinelor inchise, in general spatii de 20-50 de metri patrati, gradul de neocupare al proiectului este mult mai redus.
Printre cei mai importanti chiriasi ai Unirea se numara Steilmann, Polo Garage, Flo & Jo, House of Art, Kenvelo, Fox, Levi's sau Lee Cooper.
Din informatiile existente nivelul mediu al chiriilor este de circa 40 de euro/metrul patrat, printre cele mai ridicate din Bucuresti, chirii comparabile cu valorile din Baneasa Shopping City si chiar mai mari decat in Bucuresti Mall. Pentru spatiile mici, nivelul chiriilor este mai ridicat, astfel ca pe fondul scaderii vanzarilor devine explicabila inchiderea unor magazine.
 
40.000 de vizitatori pe zi
Potrivit unei analize a firmei de consultanta imobiliara Colliers International, realizata in luna martie a acestui an, Unirea atrage cel mai mare numar de vizitatori in Bucuresti - aproximativ 40.000 de oameni zilnic -, precum si cele mai mari vanzari pentru retailerii de imbracaminte, care in „cazuri exceptionale" pot ajunge la 14.000 de euro/metrul patrat. Potrivit informatiilor consultantilor, vanzarile au scazut in prima parte a anului cu valori cuprinse intre 20% si 40%, comparativ cu perioada similara a anului trecut.
Proprietarii Unirea au facut doua miscari importante in mixul de chiriasi de la parterul centrului comercial anul acesta, aducand Zara in locul magazinului de electronice si electrocasnice Media Galaxy si mutand unitatile Body Shop si Sensiblu in alte zone ale proiectului.
Din informatiile existente, in spatiul ocupat pana recent de Body Shop si Sensiblu va fi deschisa o unitate a lantului de parfumerii Douglas, prezent si in Baneasa Shopping City sau in Mures Mall.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO