♦ Penny România a avut anul trecut afaceri de 4,7 mld. lei după un avans de circa 20% l Oficialii companiei spuneau recent că ritmul se va menţine şi în 2021, ceea ce ar duce businessul la peste 5,6 mld. lei (1,1 mld. euro), potrivit calculelor ZF ♦ Astfel, discounterul ar depăşi pentru prima dată pragul de 1 mld. euro afaceri pe plan local.
Retailerul cu profil discount Penny România, parte a grupului german Rewe, a investit în acest an peste 100 mil. euro în businessul local, banii mergând către deschideea a circa 25 de magazine noi, remodelarea unora deja existente şi inaugurarea unui nou centru logistic la Filiaşi, lângă Craiova. Ritmul de dezvoltare va accelera, astfel că bugetul companiei pentru România va urca la 1 mld. euro pentru întreaga perioadă de până în 2029, când ţinta este dublarea reţelei la 600 de magazine şi existenţa a şase centre logistice, faţă de patru azi.
„România e o piaţă cheie pentru noi. În ultimii ani am investit aici circa 2 mld. lei (400 mil. euro) şi avem planuri mari în continuare. Am ajuns la 300 de magazine şi patru centre logistice şi vrem ca în 2029 să avem 600 de unităţi şi şase depozite. Vorbim de alte investiţii totale de 1 mld. euro până atunci şi de 100 mil. euro doar în acest an“, spune Michael Jaeger, membru al consiliului REWE International AG şi Penny International.