Companii

Mic. Mediu. Mare. Cât cântăreşte fiecare companie în businessul românesc? Micii antreprenori generează acelaşi profit anual ca şi firmele mari, dar cu o cifră de afaceri de patru ori mai mică

Mic. Mediu. Mare. Cât cântăreşte fiecare companie în...

Autor: Dana Ciriperu

30.12.2021, 13:55 1333

Un nucleu de numai 4.000 de companii, fiecare dintre ele cu afaceri de peste 10 mil. euro anual, este responsabil de peste 60% din cifra de afaceri totală din România. Datele se schimbă însă când vine vorba despre profit şi despre numărul de salariaţi.

Companiile mari, cele cu afaceri anuale de peste 10 milioane de euro, generează peste 60% din cifra de afaceri totală din economie, cu un număr mediu de 1,48 milioane de salariaţi, arată datele confidas.ro furnizate la solicitarea ZF. Ca număr, acest nucleu înseamnă 3.963 de firme dintr-un total de 781.000 de companii cu bilanţ financiar depus în anul 2020.

Ziarul Financiar a solicitat platformei de analiză financiară confidas.ro o analiză care împarte companiile din România în trei segmente: firmele cu afaceri de sub 1 milion de euro, cele cu afaceri între 1 şi 10 milioane de euro şi cele cu afaceri de peste 10 milioane de euro. Această segmentare nu este cea clasică în care se împart IMM-urile, ci este un demers al ZF de a explica simplu, raportat în rulajele înregistrate cum se împarte mediul de business local şi ce rezultate generează fiecare dintre cele 3 categorii de companii.

Dacă firmele mari, cele cu peste 10 mil. euro sunt responsabile de peste 60% din business, respectiv 1.000 de miliarde de lei, cele mici, cu afaceri de până la 1 milion de euro contribuie cu doar 255 miliarde de lei la cifra de afaceri totală din economie. Ca număr de angajaţi însă, cele 565.000 de firme cu vânzări cuprinse între 1 euro şi 1 milion de euro au 1,45 de milioane de oameni cu contracte de muncă, număr similar cu cel al companiilor mari. Profitul lor net, de 53 mld. lei în 2020 este similar cu cel al companiilor cu afaceri de peste 10 milioane de euro.

Universul firmelor mici, cel despre care se afirmă mereu că este nucleul viu al economiei, a devenit însă din ce în ce mai vizibil în ultimii ani, nu doar pentru consumatori, ci şi pentru instituţiile financiare, pentru firmele de tehnologie.

Datele centralizate de ZF arată că în România sunt 565.000 de firme cu afaceri de până la 1 milion de euro, alte 26.000 de companii care au annual între 1 milion de euro şi 10 milioane de euro şi 4.000 de firme care trec de 10 milioane de euro anual.

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO