Companii

Metro Cash & Carry asteapta vanzari de 300 mil. euro de la marcile private

Metro Cash & Carry asteapta vanzari de 300 mil. euro de la marcile private

Frans Muller, CEO al Metro Cash&Carry International: Cel mai important lucru in contextul actual in Romania este sa aflam ce schimbari resimt clientii nostri in businessul lor. Ne adaptam la piata prin masuri de crestere a productivitatii si prin eficientizarea operatiunilor logistice.

24.11.2009, 23:29 111

La raft, articolele marci private ale Metro ajung cu un pret cu10-20% mai mic decat cel al brandurilor consacrate, potrivitdatelor furnizate de retailer. Miscarea vine la cateva luni dupa cereteaua de hipermarketuri a grupului Metro, Real, a lansat pe piatabrandul Real Quality, pe care il promoveaza acum ca fiind cel maiimportant brand al sau.

Reprezentantii Metro au anuntat ca noua strategie va dublaponderea marcilor proprii in vanzarile totale realizate de reteauacash & carry pe cele 30 de piete ale sale, pana in 2012.

"In prezent brandurile proprii ale Metro Cash & Carry aducvanzari de aproximativ 3 miliarde de euro, iar dublarea ponderii incifra de afaceri ar putea creste aceasta valoare la 6 mld. euro in2012, calculat pe baza nivelului vanzarilor din 2008" , a spusThomas Rudelt, Head of Corporate Own Brand Management.

Vin cu sase marci proprii

In Romania, brandurile dezvoltate de retailer aduc vanzarianuale de circa 160 mil. euro, adica aproximativ 10% din cifra deafaceri a Metro Cash & Carry, potrivit datelor comunicate decompanie.

Dublarea ponderii ar duce tinta de vanzari la peste 300 mil.euro in 2012, similar vanzarilor totale realizate in acest momentde cea mai mare retea de supermarketuri de pe piata, BillaRomania.

La nivel local, cel mai cunoscut brand al Metro Cash & Carryeste Aro, care ramane in portofoliu cu aceeasi pozitionare, pesegmentul de pret entry-level. Metro si-a adus propriile branduriin Romania odata cu deschiderea primului sau magazin, in 1996.

Schimbarea strategiei a dus la restrangerea numarului debranduri proprii ale retelei la sase : Aro, Rioba, Fine Food,HoReCa Select, H-Line si Sigma, care acopera mai multe categorii,de la produse alimentare de baza pana la articole de birotica. "Inviitor ne gandim sa intram pe noi categorii cu brandurile proprii,cosmetice si detergenti", a mai spus Rudelt.

In urmatorii trei ani reteaua va ajunge sa detina in portofoliu4.000 de produse marci private, fata de 1.800 cate sunt listate inprezent, in medie, in fiecare tara.

Metro Cash & Carry Romania a raportat in 2008 primul declinal vanzarilor in euro din cei 13 ani de operare pe piata, pus peseama deprecierii abrupte a leului in raport cu monedaeuropeana.

Se feresc de prognoze

Frans Muller, CEO-ul Metro Cash&Carry International, nu acomunicat prognozele companiei privind rezultatele pentru acest anin Romania, insa a subliniat ca businessul va continua sa fie unulputernic.

"Cel mai important lucru in contextul actual in Romania este saaflam ce schimbari resimt clientii nostri in businessul lor. Neadaptam la piata prin masuri de crestere a productivitatii si prineficientizarea operatiunilor logistice", a mai spus FransMuller.

Cei mai mari clienti ai Metro Cash Carry sunt firmele din HoReCasi magazinele traditionale.

Reteaua detine 24 de magazine la nivel local si nu a anuntatalte deschideri pentru 2010, cu toate ca detine deja cel putin ounitate in Bucuresti pentru extindere.

In ultimii ani, grupul german a mizat puternic pe piatahipermarketurilor din Romania, pe care si-a facut intrarea in 2006cu divizia Real. In acelasi timp, reteaua Metro Cash & Carry(care tinteste clienti profesionisti, fiind un vanzator en-gros,wholesale retailer) a franat expansiunea la nivel local, anuntandinvestitii masive doar in remodelarea unor unitati vechi.

Singurul magazin nou al Metro Cash & Carry Romania dinultimii trei ani a fost inaugurat la Deva, la finele lui 2008.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO