Companii

Mercedes-Benz: Discounturile de anul trecut ne costa cresterea anul acesta

Valeriu Zaharia, directorul de vanzari si marketing pentru marca Mercedes-Benz: Acum se simte o usoara diminuare a acelei paturi mijlocii care aspira la un Mercedes-Benz si care incepea sa si-l permita. Acum au ramas doar cei care chiar isi permit masina si care desigur sunt mai putini acum decat in 2008.

Valeriu Zaharia, directorul de vanzari si marketing pentru marca Mercedes-Benz: Acum se simte o usoara diminuare a acelei paturi mijlocii care aspira la un Mercedes-Benz si care incepea sa si-l permita. Acum au ramas doar cei care chiar isi permit masina si care desigur sunt mai putini acum decat in 2008.

01.06.2010, 23:39 85

"Procentele sunt inselatoare atunci cand vine vorba de diferentafata de 2009. Noi am avut o strategie mai agresiva in primajumatate a anului trecut. Atunci am reusit vanzari mai mari decatcompetitorii directi. Astazi, daca ne comparam cu realizarile deatunci suntem pe un minus mai mare decat concurenta", a subliniatValeriu Zaharia, directorul de vanzari si marketing pentru marcagermana in cadrul Mercedes-Benz Romania.

Dupa un 2009 dominat de campanii de reducere a stocurilor prindiscounturi de pana la 40-50%, marcile premium doresc sa atragaanul acesta clientii prin "oferte integrate". Acestea nu maiconving clientii la fel de mult ca un discount de 40% de anultrecut, dar reprezinta principala metoda de a mentine in continuarein viata reteaua de dealeri, potrivit oficialilor Mercedes-BenzRomania, importatorul marcilor grupurilor Daimler si Chrysler pepiata locala.

La nivelul primelor patru luni din acest an, Mercedes-Benz seclaseaza pe locul trei in topul marcilor din segmentul premium, cuaproape 260 de masini vandute, in scadere cu aproape 50% comparativcu perioada similara a anului trecut. Un declin de aproape 33% ainregistrat si Audi, la aproape 310 unitati, in timp ce BMW acrescut cu 20% la circa 410 masini, fiind alaturi de Porscheprintre primele marci care au revenit pe un trend ascendent inacest an.

La nivelul intregii piete de autoturisme premium, scadereavanzarilor este de aproape 27% la un volum de aproape 1.000 demasini si se datoreaza inclusiv schimbarii "mixului de clienti".Daca in 2007 si 2008 o parte importanta dintre acestia veneaudinspre marcile "de volum", in prezent aceasta tendinta a disparutaproape complet. Spre comparatie, in acelasi interval importul deautoturisme a scazut cu 41%, la aproape 18.900 de unitati.

"Acum se simte o usoara diminuare a acelei paturi mijlocii careaspira la un Mercedes-Benz si care incepea sa si-l permita. Acum auramas doar cei care chiar isi permit masina si care desigur suntmai putini acum decat in 2008", a subliniat Zaharia.

Pe de alta parte, in primele patru luni ale anului trecutMercedes-Benz era cea mai bine vanduta marca premium, potrivitstatisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor deAutomobile (APIA), si inregistra o scadere de 38%, fata de BMW siAudi, care aveau un declin de 56% respectiv 52%.

In ceea ce priveste vanzarile din acest an, directorul devanzari al Mercedes-Benz si-a propus ca marca sa detina 34% dinsegmentul premium, adica un volum de aproape 1.200 de masini,similar cu cel inregistrat anul trecut.

"Piata premium va iesi prima din criza. In acest sens vom vedearezultate curand. Anul acesta ne vom orienta catre un volum totalde aproximativ 3.500 de masini in piata premium, reprezentandvanzarile cumulate ale Audi, BMW si Mercedes-Benz", a spus Zaharia,care estimeaza ca piata totala a autoturismelor nu va depasi100.000 de autoturisme anul acesta.

Nou centru Mercedes la Valcea

In prezent reteaua Mercedes-Benz s-a extins cu un nou centru laRamnicu Valcea, unde dealerul Autoportal a investit 3 mil. eurointr-un centru. In acelasi oras doreste si dealerul BMW Motor AGdin Pitesti sa investeasca intr-un showroom, in conditiile in caresingura marca premium care este reprezentata local este Audi, prindealerul Nurvil. In prezent reteaua Mercedes-Benz este alcatuitadin 26 de showroomuri si 30 de service-uri. In ceea ce privesteinsa extinderea retelei, sunt vizate doar serviceurile, inconditiile numarului mare de masini noi si second hand vandute inanii trecuti. Noi service-uri vor fi deschise in Bacau, Buzau, Devasi Ploiesti.

"Service-ul are deja o pondere mult mai mare in cifra de afaceria dealerului. Si va ramane la un nivel ridicat pentru mult timp."In acelasi timp, daca anul trecut toate marcile premium dispuneaude un stoc de masini "full options", echipate cu aproape toategadgeturile disponibile pe lista de optionale, in prezent clientulde Mercedes-Benz, BMW sau Audi a devenit mai calculat.

Clientul a evoluat acum, in opinia directorului Mercedes-Benz.Acesta acorda o mai mare atentie modului in care cheltuieste banii."Acele modele vandute "full options" vor ramane niste amintiriplacute", a incheiat Zaharia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO