Companii

McDonald’s şi-a majorat vânzările cu 15%, la 780 de milioane de lei. Profitul net a fost de 90 milioane de lei

Daniel Boaje

Daniel Boaje

Autor: Cristina Roşca

17.05.2019, 07:35 382

Lanţul de restaurante de tip fast-food McDonald’s, liderul pieţei de profil din România, a încheiat anul 2018 cu afaceri de 780 mil. lei, în urcare cu circa 15% faţă de 2017.

Businessul gigantului ameri­can pe plan local se află pe un trend ascendent de mai mulţi ani.

Creşterea cifrei de afaceri a McDonald’s România din ultimii ani a fost susţinută pe de-o parte de evoluţia bună a consumului şi a economiei în ansamblul său, şi pe de altă parte de expansiune şi investiţii. Daniel Boaje, CEO-ul şi ac­ţio­narul minoritar al businessului local, spunea la începutul lui 2019 că ritmul de creştere de două cifre (peste 10%) de anul trecut se va menţine şi anul acesta.  Gigantul american activ pe seg­men­tul fast-food este liderul pieţei de res­taurante din România, atât după cifra de afaceri, cât şi după numărul de resta­u­rante. McDonald’s, pre­zent local în sis­tem de franciză, are aproape 80 de res­tau­rante şi continuă expansiunea în Ro­mâ­nia cu 7 noi unităţi la nivelul lui 2019.

Anul trecut au fost deschise opt restaurante în România.

Americanii au venit iniţial direct în 1995 când au deschis restaurantul de la Unirea Shopping City, iar peste circa do­uă decenii au ales să cedeze opera­ţiu­nile unui francizat - grupul maltez Premier Capital.

Profitul net al companiei Premier Restaurants România (cea care ope­rea­ză businessul pe plan local) a cres­cut şi el cu 11,2%, până la aproape 90 de milioane de lei în 2018.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO