Lanţul de restaurante de tip fast-food McDonald’s, liderul pieţei de profil din România, a încheiat anul 2018 cu afaceri de 780 mil. lei, în urcare cu circa 15% faţă de 2017.
Businessul gigantului american pe plan local se află pe un trend ascendent de mai mulţi ani.
Creşterea cifrei de afaceri a McDonald’s România din ultimii ani a fost susţinută pe de-o parte de evoluţia bună a consumului şi a economiei în ansamblul său, şi pe de altă parte de expansiune şi investiţii. Daniel Boaje, CEO-ul şi acţionarul minoritar al businessului local, spunea la începutul lui 2019 că ritmul de creştere de două cifre (peste 10%) de anul trecut se va menţine şi anul acesta. Gigantul american activ pe segmentul fast-food este liderul pieţei de restaurante din România, atât după cifra de afaceri, cât şi după numărul de restaurante. McDonald’s, prezent local în sistem de franciză, are aproape 80 de restaurante şi continuă expansiunea în România cu 7 noi unităţi la nivelul lui 2019.
Anul trecut au fost deschise opt restaurante în România.
Americanii au venit iniţial direct în 1995 când au deschis restaurantul de la Unirea Shopping City, iar peste circa două decenii au ales să cedeze operaţiunile unui francizat - grupul maltez Premier Capital.
Profitul net al companiei Premier Restaurants România (cea care operează businessul pe plan local) a crescut şi el cu 11,2%, până la aproape 90 de milioane de lei în 2018.