Companii

Mazars: Principalul beneficiu al unui audit este încrederea şi nu detectarea fraudelor, care ţine de misiunile de tip forensic

Mazars: Principalul beneficiu al unui audit este...

Autor: Roxana Rosu

24.02.2021, 14:53 244

Majoritatea companiilor cred că piaţa auditului ar trebui reformată şi 87% susţin aplicarea conceptul de „joint-audit”, în timp ce 6 din 10 firme consideră că beneficiul principal al unui proces de audit este asigurarea şi încrederea, iar 34% dintre ei consideră pe primul loc detectarea fraudelor.

În septembrie 2020, Mazars, firmă internaţională de audit şi consultanţă în afaceri, a publicat rezultatele unui studiu double-blind care a fost realizat de Edelman Intelligence.

„Auditul reprezintă doar o parte a mediului de raportare financiară, care include şi părţile însărcinate cu guvernanţa, echipa de management, autorităţile de reglementare şi investitorii, toţi aceştia având responsabilitatea colectivă de a servi interesul public. Pe măsură ce aşteptările evoluează, este clar că întregul mediu de raportare financiară va trebui să continue să se adapteze şi să coopereze pentru a spori încrederea părţilor interesate în raportarea financiară.”, menţionează Ella Chilea, Audit Partner, Mazars România.

Scopul acestui studiu a fost de a identifica percepţiile şi nevoile diferitelor companii din industrie, atunci când vine vorba de audit şi de actualii lor auditori statutari.

  • Majoritatea respondenţilor (61%) consideră că procesul de audit oferă asigurare şi încredere în situaţiile financiare, iar 34% au răspuns că detectarea fraudelor este, în opinia lor, beneficiul principal. Misiunea reală a auditorului este însă percepută diferit.
  • 96% dintre respondenţi susţin adoptarea noilor tehnologii de audit, având opinii favorabile în această privinţă. Cu toate acestea, aptitudinile umane rămân foarte importante pentru beneficiarii serviciilor de audit - aşa-numitele abilităţi „soft” ajung să ocupe un loc important alături de cele tehnice. Conform sondajului, primele cinci abilităţi pe care auditorii ar trebui să le deţină includ patru de tip „soft” (capacitatea de ascultare, discreţia, proactivitatea şi creativitatea), pe lângă gândirea riguroasă şi abilităţile de organizare.
  • Companiile îşi doresc extinderea ariei de servicii oferite de un auditor. Astfel, 96% dintre respondenţi au menţionat pe lângă auditul situaţiilor financiare şi domenii precum training-ul tehnic, asigurarea legată de confidenţialitatea şi securitatea datelor, sustenabilitatea, controalele interne, diversitatea şi incluziunea.
  • Reforma auditului este inevitabilă, iar piaţa este deschisă rotaţiei auditorului financiar. 26% dintre participanţi au răspuns că şi-au schimbat recent auditorul statutar sau iau în calcul să facă acest lucru, iar 93% consideră că piaţa auditului ar trebui reformată. În acelaşi timp, pentru 87% dintre respondenţi conceptul de „joint-audit” este un sistem favorabil, iar 88% l-au experimentat deja şi sunt mulţumiţi de acesta.

„Descoperind aşteptările companiilor faţă de audit şi profesioniştii care îl furnizează, valoarea pe care o obţin din acesta şi modul în care serviciul poate evolua, studiul oferă o imagine detaliată a preocupărilor actuale legate de piaţa de audit. Auditul a fost întotdeauna în centrul a ceea ce facem şi este responsabilitatea noastră să lucrăm şi cu alte companiii pentru a-i îmbunătăţi relevanţa şi calitatea. Este în joc interesul public şi sperăm că aceste perspective vor ajuta la crearea unei conversaţii despre necesitatea evoluţiei acestei profesii.”, a menţionat Hervé Hélias, CEO şi Preşedinte al Grupului Mazars.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO