Companii

Masinile germane pierd teren, concurate puternic de second-hand si de marcile mai ieftine produse de francezi sau coreeni

Masinile germane pierd teren, concurate puternic de second-hand si de marcile mai ieftine produse de francezi sau coreeni
06.10.2009, 23:28 276

Marcile germane sau cele detinute de catre constructori germani,precum Skoda sau Seat, detin aproximativ 25% din piata in primeleopt luni ale acestui an, potrivit statisticilor AsociatieiProducatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Daca am luain calcul si marca Ford, care desi este o marca americana, diviziaeuropeana are centrul in Germania, la Kšln, cota acestora ar urcala 30%.

Inprimele opt luni ale acestui an cea mai bine vanduta marca germanape piata locala a fost Volkswagen, cu 7.631 de autovehicule si ocota de piata de 7,4%, fiind cea de-a doua cea mai bine vandutamarca de import si cea de-a treia dupa Dacia. Ford si Skoda ocupalocurile patru si cinci in topul marcilor de import, cu 6.562 deunitati, respectiv 5.929 de autovehicule, la nivelul primelor optluni ale acestui an.

Dacia recastiga teren, desi vanzarile scad cu peste40%

La nivelul primelor opt luni, cea mai bine vanduta marca deimport potrivit APIA a fost Hyundai cu 8.080 de autovehicule, iarRenault, care pana in 2007 a ocupat prima pozitie la importuri, seregaseste acum pe locul trei dupa VW, cu 7.326 de unitati.

"Daca ne uitam in topul celor mai bine vandute automobile noi pepiata locala, in general marcile germane nu au ocupat intotdeaunaprimele locuri. Pe prima pozitie la importuri multi ani a fostRenault spre exemplu deoarece pretul este un factor importantpentru clientul de masina noua, iar marcile germane sunt in generalmai scumpe", a spus Marius Carp, analist al pietei auto.

Cu toate acestea, cota de piata a marcilor germane a scazut inacest an cu aproape 3%, in timp ce francezii au ramas la acelasinivel, de aproximativ 12%.

Un nivel constant a fost pastrat si de marcile japoneze, care auinregistrat o scadere redusa a cotei de piata, ca si italienii.

Pe de alta parte, Dacia a inregistrat o crestere puternica acotei de piata, cu toate ca vanzarile marcii pe piata locala auinregistrat o scadere de 46% in primele opt luni.

"Dominatia" marcilor germane este mult mai vizibila in segmentulpremium si de lux al pietei auto locale, unde Audi, BMW siMercedes-Benz detin peste trei sferturi din totalul vanzarilor demasini de lux.

Astfel, din totalul celor 4.679 de masini de lux comercializatepe piata locala in primele opt luni ale acestui an, aproape 4.000de modele apartin celor trei constructori, plusPorsche.

Opt din zece masini second-hand sunt marcigermane

Influenta marcilor germane se simte pe de alta parte nu pe piatade masini noi, dominata de acestea in proportie de 30%, ci pe piatasecond-hand.

Din cele 152.000 de autoturisme importate la mana a doua dinprimele opt luni ale acestui an, peste 80% dintre acestea s-auimportat din Germania, potrivit jucatorilor din piata auto.

"Masinile germane reprezinta o preferinta ferma pentru clientiiromani deoarece au o reputatie in ceea ce priveste fiablitatea siisi mentin valoarea in timp si nu se devalorizeaza la fel de multprecum marcile din alte tari. Volkswagen, Opel si Ford, care esteconsiderata in Europa tot o marca germana, se afla detasat printreprimele in ceea ce priveste importurile de masini second-hand", aspus Marius Carp.

In acelasi timp, din Germania se importa si marci auto din altetari, datorita preturilor mai mici ale acestora.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO