Companii

Mars asteapta cresteri de vanzari si opereaza separat de Wrigley

18.06.2009, 16:23 144

Producatorul batoanelor Mars si Snickers vede perspective de crestere pe piata locala a dulciurilor in 2009 si spune ca nu fuzioneaza cu Wrigley.

"Pana in acest moment fuziunea Mars-Wrigley nu a determinat niciun fel de schimbare la nivelul structurii organizationale a celor doua companii. Vom continua sa ne derulam afacerile ca doua businessuri separate, la fel ca si pana acum", a declarat Tomasz Pawlowski, managerul general al Mars Romania.
Tranzactia de 23 de miliarde de dolari prin care Mars a preluat producatorul Wrigley a fost finalizata in toamna anului trecut, cand s-a anuntat ca Wrigley va deveni subsidiara companiei cumparatoare.
In Romania, Wrigley este liderul pietei de guma de mestecat si are rulaje mai mari decat Mars, producatorul Orbit raportand pe 2008 o cifra de afaceri de 68,4 mil. euro. Niciuna din cele doua companii nu detine unitati de productie in Romania.
Sibsidiara locala a Mars mizeaza si in acest an pe o crestere de vanzari, dupa ce in 2008 a realizat un avans al cifrei de afaceri de circa 25% fata de perioada anterioara, pana la aproape 50 mil. euro.
"Pentru acest an este destul de greu sa estimam cu precizie o anumita crestere, insa avem in vedere continuarea cresterii vanzarilor inregistrate pana in prezent. Avand in vedere ca nu am inregistrat fluctuatii semnificative anul acesta comparativ cu perioade similare din 2008, nu pot spune ca situatia economica ne-a afecatat afacerile pe plan local", a spus Pawlowski.
"Daca ne raportam la primele trei luni ale acestui an, per total rezultatele din T1 au inregistrat o evolutie similara celei raporate pentru T1 din 2008", a mai precizat el.
Directorul Mars estimeaza continuarea dezvoltarii celor doua segmente de piata in acest an, in ciuda turbulentelor din economie. "Speram sa vedem cifre de crestere cat mai bune, insa cel mai probabil acestea vor fi mai mici comparativ cu anul trecut", a mentionat el.
La nivel local, segmentul batoanelor de ciocolata a avut anul trecut un avans al vanzarilor de 44% fata de 2007, pana la 144 mil. lei (39 mil. euro), in timp ce pe pietele din regiune cresterea acestuia a fost mai modesta, de 27,8% in Bulgaria, 7,8% in Polonia sau 5,5% in Croatia, potrivit unui studiu MEMRB citat de Mars.
La randul sau, piata hranei pentru animale de companie (pet food), pe care cei mai mari jucatori sunt in acest moment Mars si Nestle, a inregistrat anul trecut vanzari totale de aproape 288 mil. lei (78 mil. euro), reprezentand 38.000 de tone, mai arata datele MEMRB. Portofoliul local al companiei include marci precum Twix, Snickers, Whiskas sau Pedigree. Cei mai mari competitori ai sai sunt Kraft si Nestle.
Mars este o afacere de familie care anul trecut a realizat vanzari de aproximativ 22 de miliarde de dolari in 66 de tari.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO