Companii

Marii retaileri susţin că reducerea TVA se va regăsi în totalitate în preţurile de la raft

Marii retaileri susţin că reducerea TVA se va regăsi...

Autor: Ana Maria Petcana

08.04.2015, 14:46 277

Totodată, AMRCR speră că micşorarea TVA va fi aplicată cât mai curând şi pentru celelalte produse şi precizează că măsura Guvernului va avea rezultate pozitive, mult mai mari decât cele estimate de analiştii economici.

"AMRCR consideră că reducerea TVA trebuie să ajungă în buzunarul consumatorului şi membrii asociaţiei şi-au manifestat disponibilitatea de a transferă această reducere în preţul final al produselor. Prin urmare, acesta va scădea cu cota aferentă redusă", a declarat Dan Şucu, preşedintele AMRCR.

El a adăugat că retailerii au avut de-a lungul timpului semnale din partea consumatorilor că majorare TVA a fost cea mai mare greşeală economică a unui Guvern din ultimii 20 de ani.

"Apreciem, aşadar, intenţia de a corectă o politică fiscală care a afectat deopotrivă consumatorul şi mediul de afaceri. Ne bazăm, de asemenea, pe promisiunea Guvernului de a micşora TVA la 20% şi pentru celelalte produse, astfel încât şi clienţii care vor să cumpere pantofi, îmbrăcăminte, obiecte sanitare sau mobilă să se bucure de calitate la preţuri accesibile", a mai spus Dan Sucu.

Membrii AMRCR precizează, de asemenea, că vor încerca să colaboreze cu prioritate cu acei producători care au înţeles importantă aplicării acestor măsuri pentru consumatorul final şi arată că cei care nu vor proceda la scăderea cotei de TVA se vor autoexclude din piaţă.

Premierul Victor Ponta a anunţat marţi că taxa pe valoarea adăugată va fi redusă la 9%, din luna iunie, pentru toate produsele agro-alimentare, inclusiv la băuturi nealcoolice şi la servicii de alimentaţii publice. El a precizat că TVA va fi redusă la toate alimentele, fără diferenţieri, pentru o aplicare simplificată, dar şi la băuturile nealcoolice şi serviciile de alimentaţie publică.

Guvernul îşi menţine totodată intenţia de a reduce cota standard de TVA la 20%, din ianuarie, după ce în primul trimestru al acestui an încasările la buget sunt de 5 miliarde lei în plus faţă de trimestrul similar de anul trecut.

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România a fost înfiinţată în anul 2003 şi are în acest moment următorii membri: Auchan, Billa, Brico-Depot, Carrefour, Cora, Dedeman, Domo Retail, Hornbach, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny Market, Praktiker, Profi şi Selgros. AMRCR este reprezentanta României la Eurocommerce şi membră a Confederaţiei Patronale "Concordia".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO