Companii

Marii retaileri se unesc impotriva furturilor si comertului la negru

18.06.2003, 00:00 8

Urmand exemplul altor industrii, comerciantii din Romania au ajuns la concluzia ca “unde-i unul nu-i putere” si s-au constituit in Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR). Pentru moment, din aceasta asociatie nu fac parte cele mai mari companii din domeniul comertului din Romania, Metro si Carrefour.
“Era nevoie de o astfel de asociatie profesionala pentru a putea face fata problemelor care exista pe piata romaneasca si a putea promova un comert la standarde internationale”, a declarat Marius Ghenea, vice-presedinte al (AMRCR), care este in acelasi timp director general al retelei de magazine specializate de electronice si electrocasnice Flanco.
Potrivit acestuia, noua organizatie va face lobby pe langa autoritati pentru a sustine anumite initiative legislative si va asigura un mai bun studiu al pietei de retail.
“Structura organizatorica a asociatiei s-a stabilit in aceasta primavara, din comitetul de initiativa facand parte 13 membri”, a mai spui Ghenea. Astfel, in prezent in afara Flanco, din (AMRCR) mai fac parte Artima, Bricostore, Cora, Diverta, Domo, La Fourmi, Mega Image, Mobexpert, Praktiker, Profi, Selgros si Univers’all. Anul trecut cele treisprezece companii au realizat vanzari de peste 300 milioane euro.
“Au fost trimise invitatii si pentru alte companii din acest domeniu cu unele existand in acest moment discutii”, a adaugat Ghenea.
Contactati de Ziarul Financiar, reprezentantii celor mai mari doua companii care activeaza in comertul romanesc, Metro (15 magazine, 600 de milioane euro v=nzari anul trecut) si Carrefour (care a avut cu hypermarketul din Chiajna vanzari de 100 milioane euro), nu au dorit sa faca vreun comentariu, precizand doar ca nu sunt membri in aceasta asociatie.
Presedintele asociatiei este directorul Cora Romania, Regis Mougel, iar cei doi vicepresedinti sunt Marius Ghenea de la Flanco si Dan Viorel Sucu, directorul general Mobexpert.
Printre primele actiuni intreprinse de AMRCR figureaza, potrivit membrilor, deschiderea unor dosare de lucru in privinta comertului la negru, furturilor din magazine si problematica marilor retele comerciale.
"Mai ales in cazul comertului de produse electronice si electrocasnice sunt probleme mari legate de comertul la negru si produsele second-hand aduse in tara, care au deficiente mari de calitate" a mai spus Ghenea.
Potrivit acestuia, concurenta neloiala are la randul sau un efect negativ asupra pietei romanesti de comert.
"Micii retaileri de genul tarabelor si a chioscurilor fac de cele mai multe ori comert fara a plati taxele legale, ceea ce reprezinta o forma de concurenta neloiala. Nu vrem ca aceste forme de comert sa dispara, deoarece sunt necesare, insa activitatea lor trebuie sa se desfasoare intr-un cadru organizat si repectand prevederile legale" a explicat Ghenea.
Comertul romanesc a fost de-a lungul ultimilor 13 ani, una dintre industriile care a adus investitii importante pe piata romaneasca. Astfel, numai Metro a investit in cele 15 magazine de tip cash&carry pe care le detine in Romania peste 225 de milioane de euro, iar concurentul sau Selgros a cheltuit 75 de milioane de euro pentru cele cinci magazine deschise. Carrefour a investit 50 de milioane de euro in hypermarketul din Chiajna si va investi inca 70 de milioane de euro in cele doua magazine pe care le va deschide in toamna acestui an (Orhideelor) si inceputul anului viitor (Colentina). Concurentul sau Cora va deschide in aceasta toamna un hypermarket in zona Granitul-Pantelimon, investitiile implicate fiind estimate la 50 milioane euro. Retelele de supermarketuri, precum Billa, Mega Image, La Fourmi, Univers'all, Artima, Profi, sau XXL Mega Discount! au investit la randul lor mai bine de 200 de milioane de euro. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO