Marco Hössl, şeful Kaufland România şi Republica Moldova, a preluat şi conducerea afacerii din Cehia a grupului german, spun sursele din piaţă. El este astfel singurul executiv din grup care are în portofoliu mai mult de o piaţă.
Grupul german avea în România circa 120 de magazine şi afaceri de 2,2 mld. euro anul trecut, valoare ce îl poziţionează pe primul loc în comerţul local.
Pe piaţa locală retailerul german are mai puţine magazine decât în Cehia sau Polonia, dar vânzările per unitate sunt mai mari deoarece pe celelalte pieţe concurenţa este mai acerbă. Nemţii au în Cehia 130 de magazine şi business de 2,2 mld. euro, conform datelor ZF, fiind totodată lider de piaţă.
Numirea executivului la conducerea businessului din Cehia vine în contextul în care nemţii sunt lider de piaţă şi în Cehia, dar grupul german Rewe îi „suflă în ceafă“, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă IGD.
De altfel, anul trecut businessul Kaufland în Cehia a scăzut uşor, pe când în România în 2017 cifra de afaceri a crescut cu circa 5%, potrivit aceleiaşi surse.
În mandatul lui Marco Hössl, în România au fost deschise aproape 20 de magazine, iar nemţii au sărit de pragul de 10 miliarde de lei cifră de afaceri, primul comerciant local care a depăşit acest nivel. Când a preluat businessul Kaufland avea afaceri de 8 miliarde de lei (în 2014).