Companii

Marcile proprii vor aduce 35% din vanzarile Plus

05.05.2008, 19:09 28

Reteaua de magazine cu discount Plus, detinuta de grupul german Tengelmann, a ajuns in prezent la o pondere a marcilor proprii in vanzari de 25%. "Obiectivul nostru este sa crestem aceasta pondere la 30-35% din cifra de afaceri", a declarat Uwe Klostermann, directorul general al retelei Plus Romania. Compania mizeaza pe produse importate, situate in mare parte pe segmentul premium, pentru a se impune cu marci proprii pe segmente de piata precum cosmeticele sau dulciurile.
"Cele mai vandute produse marci proprii sunt din categoriile alimentelor de baza, non-food (precum cosmeticele), dulciuri si bauturi racoritoare. Sunt produse comparabile cu brandurile premium consacrate, insa au preturi chiar si cu 30% mai mici decat acestea", au precizat reprezentantii Plus.
Printre marcile proprii ale retelei cu cele mai mari vanzari se numara Alpa (lactate), Goutier (ciocolata), Famili (cereale) sau Blue Moon (produse de ingrijire corporala).
Politica de preturi mici pentru produsele private label ale comerciantilor este sustinuta de cheltuieli reduse la minim cu ambalarea si etichetarea articolelor, inexistenta bugetelor de promovare, dar si de volumele mari de vanzari.
In prezent, Plus opereaza pe piata romaneasca 53 de magazine cu politica de discount, fiind cea mai extinsa retea de profil dupa Penny Market, divizie a grupului Rewe.
In Romania, aproape toate retelele mari de magazine cu dominanta alimentara, inclusiv companii cu capital romanesc, au lansat pe piata marci proprii. Retailerii au atacat initial segmentul alimentelor cu produse marca proprie la cele mai mici preturi la raft, pentru a ajunge in prezent la textile si electronice sau electrocasnice.
Crearea propriilor marci este o strategie a comerciantilor de fidelizare a clientilor si de diferentiere fata de competitori. In plus, marcile proprii le permit retailerilor sa aiba controlul deplin asupra preturilor la raft ale acestor produse.
Printre cele mai cunoscute astfel de marci se numara Aro (Metro Cash & Carry), No. 1 (Carrefour), Winny (Cora), Clever (Billa) sau Tip (Real).
Si companii mari de distributie, precum Whiteland sau Macromex, au investit in dezvoltarea unor produse pe care sa-si puna eticheta.
Recent, compania germana specializata in servicii de distributie a bunurilor de larg consum Lekkerland a lansat pe piata primele alimente marca proprie, aduse din fabricile unor producatori cu care grupul colaboreaza la nivel international. In acest an, Top Brands Distribution, al doilea mare distribuitor din FMCG, a anuntat ca va intra pe piata lactatelor cu un brand propriu in 2009.
Planurile de dezvoltare a marcilor proprii ale comerciantilor se lovesc insa de aprecierea euro fata de moneda locala. Daca la inceputul lui 2007, intrarea Romaniei in UE si aprecierea leului au impulsionat importurile, incepand cu a doua jumatate a anului trecut deprecierea monedei locale a adus pierderi insemnate pentru importatori. In aceste conditii, comerciantii mizeaza tot mai mult pe parteneriatele cu producatori autohtoni pentru dezvoltarea marcilor proprii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO