Companii

Mai au romanii bani de frigidere de 20.000 € in acest an?

26.01.2010, 00:00 39

Piata produselor electronice si electrocasnice high-end, unde uncuptor poate ajunge la 3.000 - 4.000 de euro, este pe plan local onisa destul de restransa, cu vanzari de cateva milioane de euroanual.

Retailerii din segmentul electrocasnicelor high-end spun caintr-o perioada de contractare economica exista in continuarecerere pentru un cuptor sau o chiuveta de mii de euro, iarafacerile lor continua cresterea.

"Situatia economica nu are legatura cu decizia de achizitie.Sunt pe de o parte clientii cu posibilitati materiale al carorbuget nu este foarte afectat de criza economica si pe de alta parteclientii care se ghideaza dupa dictonul «sunt prea sarac ca sa-micumpar ceva ieftin». Este o investitie pe termen lung", a declaratLeo Popescu, director de vanzari al Miele Apliances Romania.

Parteneriat cu Tiriac

Miele a lucrat in 2009 la utilarea si echiparea a 268 deapartamente si a 18 penthousuri din proiectul imobiliar Stejariidin zona Baneasa din Capitala dezvoltat de o companie a grupuluiTiriac, detinut de fostul mare tenismen roman.

Cel mai scump produs comercializat in 2009 de catre producatorulde electronice si electrocasnice Miele a fost un aparat frigorificin valoare de 93.000 de lei (aproximativ 22.000 de euro), sumasuficienta pentru achizitia a trei automobile Dacia Logan cuechipare medie. "Consumatorul educat nu ia decizia de cumpararedecat dupa o indelungata perioada de analiza a pietei. Suntcomparate ofertele diferitelor branduri, se citesc forumuri despecialitate - un proces de durata", a explicat Popescu. Cea maimare comanda primita de companie in 2009 a avut insa o valoare de169.000 de lei (mai mult de 40.000 de euro) si a inclus mobilareasi utilarea completa a unei bucatarii.

In 2009, Miele Romania a inregistrat vanzari de 1,9 milioane deeuro. Pe de alta parte, reprezentantii Franke Romania, filialalocala a grupului elvetian, spun ca in 2009 s-a observat o anumitasegmentare a pietei de produse incorporabile, in sensul orientariifie catre gamele foarte scumpe, fie catre cele cu preturi maimici.

"In ambele situatii deciziile de cumparare au fost luate cu maimulta precautie. Clientul a analizat mai mult investitia, alegandde cele mai multe ori o solutie sigura si care sa-i ofere unconfort pe o perioada mai lunga de timp", a declarat FlorinPorojan, directorul general al Franke Romania, companie cu afaceride 15,7 mil. euro in 2008.

Bucatarii de peste 10.000 de euro

Cea mai mare comanda primita pe plan local de catre un partenerdin reteaua de distributie Franke a ajuns la un pret final de11.797 de euro si a inclus amenajarea completa a unei bucatarii.Printre cele mai scumpe produse comercializate in 2009 se numara ohota cu un pret de peste 1.300 de euro, un cuptor electric de circa1.200 de euro sau o chiuveta de 1.100 de euro.

"Clientii fac parte din domenii diferite - de la lumea dinteleviziune pana la artisti, oameni politici si oameni de cultura",a declarat Porojan.

Segmentul de lux de pe piata electrocasnicelor pare mai ferit dedeclinul abrupt care a lovit retailul in acest sector, vanzarile defrigidere, televizoare sau masini de spalat inregistrand in 2009 oscadere de peste 40% fata de anul anterior.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO