Companii

Magazinul unde clienţii lasă în medie 1.000-1.500 de euro la cumpărături

Magazinul unde clienţii lasă în medie 1.000-1.500 de...

Autor: Cristina Roşca

13.07.2013, 18:02 2161

Un client Max Mara şi Ermenegildo Zegna lasă la cumpărături în medie 1.000-1.500 de euro, de chiar zece ori mai mult decât unul Coccinelle şi Marella, care cheltuie în medie 150-200 de euro. La Emporio Armani bonul variază în jurul valorii de 650 de euro.

Srdjan Kovacevic (51 de ani), antreprenorul de origine sârbă care a deschis porţile pieţei de lux pentru România şi care a adus pe Calea Victoriei branduri precum Max Mara, Ermenegildo Zegna sau Emporio Armani, spune că în cinci-zece ani Bucureştiul va deveni centrul administrativ al Europei de Sud-Est

În acest context, fiecare din magazinele Max Mara şi Ermenegildo Zegna are afaceri de 1,2-1,3 mil. euro. Cifra de afaceri a Emporio Armani urcă la 4 mil. euro, iar businessul celorlalte două branduri nu trece „de câteva sute de mii de euro“. În 2011, ultimul an pentru care există informaţii financiare publice, compania Alsa Boutiques care operează brandurile lui Kovacevic (mai puţin Emporio Armani) a avut afaceri de 10,9 mil. lei (2,5 mil. euro), în creştere cu 9% comparativ cu anul anterior.

„Noi nu am avut deloc de suferit în criză dacă te uiţi la afacerile care s-au menţinut la un nivel relativ constant. Totuşi, noi ne aşteptam la creşteri de 30-50% ale businessului, astfel că putem spune că suntem afectaţi“. Kovacevic spune că magazine Max Mara şi Ermenegildo Zegna de tipul celor de pe Calea Victoriei au potenţial să ajungă la afaceri de 2-2,5 mil. euro. „Funcţionează astfel la doar jumătate din potenţial.“

Citiţi mai multe despre antreprenorul care ne-a pus pe harta luxului pe www.zfcorporate.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO