Companii

MacKay, CEO SABMiller: PET-ul a fost o "scurtatura" pentru cresterea consumului

MacKay, CEO SABMiller: PET-ul a fost o "scurtatura" pentru cresterea consumului
16.05.2008, 17:19 12

Romania, o piata unde fenomenul berii ambalate la PET a depasit si cele mai optimiste asteptari ale producatorilor, a fost anul trecut numarul unu ca ritm de crestere al operatiunilor SABMiller in Europa, devansand Polonia sau Cehia, tari in care notiunea de "bere in ambalaj de plastic" nu exista. "PET-ul nu este atat de profitabil, insa a fost o "scurtatura" pentru cresterea consumului", a declarat Graham MacKay, CEO SABMiller. El a precizat ca acest tip de ambalaj nu reprezinta un fenomen doar in Romania (unde detine circa 45% din piata), ci in special in Rusia, fiind insa prezent si in Bulgaria sau Ungaria. PET-ul a condus la o crestere de 43% in volum si de 51% in valoare pentru brandul Timisoreana, evolutie care i-a asigurat marcii prima pozitie pe piata locala a berii, cu o cota de 14%. Tot in anul fiscal incheiat in martie, Ursus Premium a crescut cu 8% in volum. "Cele mai puternice piete europene pentru noi sunt Polonia, Romania si Rusia, primele doua fiind businessuri mainstream si premium (reprezentate in Romania de Timisoreana si Ursus - n. red.)", a mai spus MacKay. In anul fiscal incheiat in martie 2008, vanzarile Ursus Breweries s-au majorat cu 28% in volum, pana la aproape 5 milioane de hectolitri. In aceeasi perioada, reprezentantii SABMiller spun ca preturile la brandurile din portofoliu au cresut in medie cu 5%. Pe baza acestor informatii, cifra de afaceri a Ursus Breweries se situeaza (in anul calendaristic 2007) in jurul a 250 mil. euro anul trecut, fata de aproape 190 mil. eruo la sfarsitul lui 2006. "Nu comentam asupra rezultatelor financiare inregistrate in fiecare tara in parte, insa afacerea din Romania este sanatoasa, piata romaneasca fiind una care se intareste si in care continuam sa investim, pentru ca in ultimii ani nu am avut capacitatea suficienta pentru a onora cererea", a mai spus MacKay. Potrivit datelor grupului sud-african, filiala locala, Ursus Breweries a inregistrat in anul fiscal trecut incheiat in aprilie 2008 o majorare de 3,5% a cotei de piata, pana la 25,4. Principalul competitor al Ursus Breweries, filiala locala a Heineken, a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri neta de 710 mil. lei (210 mil. euro), in crestere cu 20% in lei fata de 2006, in timp ce cifra de afaceri bruta a ajuns la 829 mil. lei (248 mil. euro), potrivit datelor furnizate ZF de catre filiala locala a Heineken.

Vanzarile Timisoreana au avansat cu 51% in valoare.
Ursus a raportat o crestere de 8%.
Cifra de afaceri a filialei locale a SABMiller se situeaza in jurul a 250 mil. euro, potrivit estimarilor bazate pe ritmul de crestere anuntat de companie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO