Companii

Lupta in patru pe o piata de 15 mil. euro: Pepsi arunca un nou brand in batalia cu Tedi, Santal si Cappy Junior pe piata sucurilor pentru copii

Lupta in patru pe o piata de 15 mil. euro: Pepsi arunca un nou brand in batalia cu Tedi, Santal si Cappy Junior pe piata sucurilor pentru copii

Sucurile pentru copii au dat startul investitiilor marilor jucatori in acest an

11.06.2009, 00:00 279

Primii patru jucatori de pe piata bauturilor racoritoare necarbonatate - Coca-Cola, Pepsi, Tymbark si Parmalat - se bat pe nisa sucurilor pentru copii, o piata evaluata la circa 15 mil. euro, adica mai putin de 5% din vanzarile totale pe acest segment.

"Aveam in plan inca de acum cativa ani sa intram pe piata sucurilor pentru copii, unde am observat ca exista un jucator dominant, restul produselor reprezentand extensii ale branurilor de sucuri pentru adulti. Am lansat Prigat ItsyBitsy intr-un context incert, de aceea am creat mai multe scenarii de vanzari pana la sfarsitul anului. Investitiile sunt semnificative, de peste un milion de euro, investitii care cuprind si costul campaniei de comunicare", spune Oana Stincel, marketing manager al PepsiAmericas.
Brandul Prigat ItsyBitsy este cel mai nou jucator pe piata sucurilor pentru copii evaluata de agentia de cercetare a pietei Nielsen, citata de PepsiAmericas, la 64 mil. lei (15 mil. euro) in 2008.
 
Tedi a deschis piata
Primul producator de sucuri care a intrat pe aceasta piata a fost Tymbark Maspex, care in septembrie 2001 a lansat brandul Tedi, care in prezent are o cota de piata de 16,4% pe segmentul de nectar, conform datelor companiei, care citeaza un studiu al agentiei Nielsen.
Patru ani mai tarziu, Parmalat lansa patru produse pentru copii, sub brandul Santal Kids, iar anul trecut a fost randul Coca-Cola Hellenic sa atace piata cu Cappy Junior. Atat Parmalat, cat si Coca-Cola au ales varianta de a lansa extensii ale marcilor pentru adulti.
Oana Stincel a precizat ca sucurile ItsyBitsy vor fi distribuite si in HoReCa (hoteluri, restaurante, catering), un segment mai putin atacat de jucatorii din piata. "Sucul Prigat este consumat in special in familie, ca suc pentru acasa si cred ca aceasta va fi tendinta de consum si pentru Prigat ItsyBitsy. Nu vom exclude insa nici zona HoReCa, mai ales ca am observat ca este mai greu sa gasesti un suc pentru copii atunci cand mergi la un restaurant, de exemplu."
Prigat ItsyBitsy a fost lansat in colaborare cu radioul pentru copii si parinti Itsy Bitsy, ai carui actionari sunt Nadia si Felix Tataru.
 
Atenti la nise
Stincel mai precizeaza ca este greu de realizat o estimare a dinamicii pietei de sucuri racoritoare necarbonatate, in actualele conditii de piata, insa se asteapta la cresteri de o cifra.
"Pe piata va exista o temperare a cresterilor care au avut loc in anii trecuti, datorita conditiilor actuale, de aceea spun ca este o perioada dificila de patruns pe piata, dar exista potential de dezvoltare. Nu cred ca vom mai avea cresteri de doua cifre ca in anii trecuti, vor fi cresteri de cel mult o cifra. Anul trecut era mai usor sa prevedem tendintele de pe piata, acum este mai greu sa faci o estimare", spune Stincel.
Principalul jucator pe piata sucurilor pentru copii, Tymbark Maspex, si-a extins portofoliul prin lansarea apei cu gust de fructe pentru copii, sub brandul Tedi. Produsul este imbuteliat in unitatea companiei de la Valenii de Munte (judetul Prahova), care a necesitat o investitie de circa 30 mil. euro.
"Detasarea brandului nostru este rezultatul unei investitii permanente in produs. In ultimii ani, piata bauturilor racoritoare necarbonatate pentru copii a devenit din ce in ce mai atractiva, dovada fiind produsele noi lansate in Romania", spune Mihaela Burtoi, senior brand manager al Tymbark Maspex Romania.
 

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO