♦ Discounterul german a intrat pe piaţa locală oficial în 2011 când a preluat reţeaua Plus Discount ♦ Mărcile private sunt produse în aceeaşi fabrică pentru mai multe pieţe, retailerul obţinând astfel un preţ mai bun.
Retailerul cu preţuri mici Lidl, activ pe piaţa locală cu aproape 300 de magazine de tip discount, a ajuns în 2020 pe locul al cincilea în topul celor mai mari importatori locali, aceasta fiind cea mai bună poziţionare de la intrarea pe piaţă. În cei trei ani anteriori – 2017-2019 – nemţii au ocupat acelaşi loc şase în topul furnizat de INS.
În 2020 însă, în plină pandemie, Lidl şi Petrotel - Lukoil SA au făcut o rocadă în clasament, fapt ce a permis nemţilor să intre în top cinci unde îşi mai fac loc Dacia, Ford, Rompetrol şi Star Assembly, deci trei companii din industria auto şi una din energie. Este interesant de observat că toate aceste patru companii îşi fac loc şi la vârful clasamentului celor mai mari 15 exportatori, mai exact ele importă materii prime şi trimit peste graniţă produse cu valoare adăugată mai mare. În cazul Lidl, compania nu îşi face loc în topul marilor exportatorilor (top 500) deşi nemţii spun că au trimis pe alte pieţe bunuri în valoare de câteva zeci de milioane de euro.