Companii

Lidl: Românii caută tot mai mult produse româneşti, de aceea marca proprie Cămara Noastră a ajuns una permanentă şi a crescut de la 43 la 200 de articole

Discounterul Lidl, care deţine o reţea de aproape 250 de magazine pe plan local, are pe rafturi în principal produse din import, însă oficialiicompaniei spun că numărul de produse româneşti din magazine este în creştere.

Discounterul Lidl, care deţine o reţea de aproape 250 de magazine pe plan local, are pe rafturi în principal produse din import, însă oficialiicompaniei spun că numărul de produse româneşti din magazine este în creştere.

Autor: Cristina Roşca

15.08.2019, 19:00 704

♦ Lidl are peste 1.800 de produse la raft, iar 80% sunt marcă privată. Majoritatea brandurilor proprii alimentare au produse dezvoltate în România ♦ Mărcile private au ajuns la finalul anului trecut în România la o cotă de piaţă de 16,5% în totalul vânzărilor FMCG după ce au câştigat un punct procentual faţă de 2017, conform datelor companiei de cercetare de piaţă GfK ♦ Ponderea variază de la 10-15% în cazul hipermarketurilor la 80% în cazul discounterilor.

Discounterul german Lidl, intrat oficial pe piaţa locală în 2011 prin preluarea maga­zi­nelor Plus Discount, are la raft cea mai mare pondere de produse marcă privată din retail, mai exact 80%, acesta fiind modelul nemţilor pe toate pieţele unde activează. Cea mai mare parte a produselor sunt din import, dar oficialii companiei spun că majoritatea brandurilor proprii alimentare au şi produse dezvoltate în România. Mai mult, Lidl a lansat şi un brand propriu umbrelă - Cămara Noastră - sub care listează doar produse „made in România“.

„Gama marcă proprie Cămara Noastră ce cuprinde produse 100% româneşti, dez­voltate exclusiv de furnizori locali, a fost la înce­put doar o promoţie in & out în timpul pri­mei Săptămâni Româneşti (săptămână tema­tică în cadrul reţelei Lidl - n.red.). Apoi, având în vedere feedback-ul primit din partea clien­ţilor, am hotărât să introducem produ­sele în sortimentul permanent“, spun oficialii Lidl.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO