Companii

Libera circulatie in UE a dus la scaderea vanzarilor de parfumuri

13.12.2002, 00:00 174

Importatorul si distribuitorul de parfumuri de lux Dumarex Import-Export SRL, proprietar al lantului de magazine Dumarex, se afla in negocieri privind asocierea cu un investitor autohton, al carui nume va fi facut public la inceputul anului viitor. Acest lucru ii va permite companiei extinderea retelei de magazine existenta si cresterea vanzarilor, care in acest an au fost cu 10% mai mici ca in 2001, adica de aproximativ 25 miliarde lei (718.000 dolari), a declarat Liviu Duma, directorul general adjunct al Dumarex.
"Motivul scaderii este, in primul rand, faptul ca s-a simtit o lipsa evidenta de lichiditati, daca si coeficientul de paine a scazut, va dati seama ca si vanzarile de parfumuri au scazut, chiar daca cei care cumpara parfumuri de lux nu-si pun problema panii. De asemenea, libera circulatie in spatiul Uniunii Europene a dus la scaderea vanzarilor pe piata locala, la care se adauga si piata neagra, care reprezinta aproximativ 25% din totalul pietei," a declarat Liviu Duma, director general adjunct al Dumarex.
De asemenea, Duma a explicat ca vanzarile companiei au scazut datorita aparitiei lantului de magazine Beauty Shop, care "a atras foarte multa lume prin conceptul creat."
Dumarex a inchis, in ultimii doi ani, patru din magazinele sale din Bucuresti si magazinul pe care il detinea la Constanta. Dumarex are in acest moment patru magazine in Bucuresti, insa de la anul si-a propus sa inaugureze noi spatii comerciale si in provincie. Pentru a-si realiza obiectivele, Dumarex se afla negocieri cu un investitor autohton, pe care compania il va face public la inceputul anului viitor. Dumarex a fost infiintata in 1990, avand-o ca unic actionar pe Anca Duma. Pe langa afacerile cu parfumuri, Anca Duma mai detine o firma de moda, cunoscuta sub numele de Dumarex Fashion.
Compania are 40 de angajati si este importator exclusiv pentru casa de parfumuri Chanel. Incepand din aceasta luna, Dumarex va incepe distributia pentru casa de parfumuri franceza, Saint Tropez.
Principalii concurenti ai Dumarex sunt lanturile de magazine Ina Center si Beauty Shop, franciza apartinand grupului elen Marinopoulos. Ina Center a fost integrat, incepand din luna septembrie a acestui an, in lantul de magazine francez Marionnaud, in urma semnarii unui acord la nivel inernational. Beauty Shop a inaugurat anul acesta al treilea magazin in Bucuresti, pe bulevardul Magheru.
Un studiu realizat de compania de cercetare a pietei Daedalus Consulting arata ca marile case de parfumuri au o prezenta destul de modesta pe piata romaneasca, in special datorita preturilor considerate drept prohibitive de catre foarte multi consumatori. Conform studiului Daedalus, 60,7% din parfumurile achizitionate fac parte din categoria celor sub 300.000 lei, 26,3% au preturi cuprinse intre 300.000 si 800.000 lei, in timp ce doar 7,5% din parfumurile achizitionate au avut preturi de peste 800.000 lei.
Vanzarile de parfumuri scumpe, de peste 800.000 lei, sunt concentrate, in special in Bucuresti, unde 21% din participantii la studiul realizat de Daedalus au cumparat asemenea produse in ultimul an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO