Companii

LG si-a infiintat o filiala si vrea sa-si dubleze vanzarile anul acesta anul acesta

25.05.2004, 00:00 52

Producatorul sud-coreean de electronice si electrocasnice, LG, a infiintat la inceputul acestui an o filiala locala, LG Electronics Romania.
LG vindea pana acum pe piata romaneasca produsele prin compania Romanel, cu care a avut un contract de exclusivitate pana la sfarsitul anului trecut. LG are ca obiectiv cel putin o dublare a vanzarilor de produse LG pe piata romaneasca anul acesta, la peste 30 de milioane de dolari.
Motivatia care a stat la baza acestei decizii a fost maturizarea pietei romanesti de produse electronice si electrocasnice si cresterea de anul trecut a cererii, ca urmare a extinderii creditelor de consum , a spus Han Khyu, directorul general al LG Electronics Romania.
LG Electronics Romania a fost infiintata la inceputul acestui an si a inceput activitatea luna acesta. Compania vinde direct produsele catre dealerii locali, iar pentru anul acesta vizam o cifra de afaceri intre 30 si 50 de milioane de dolari, fata de15 milioane de dolari anul trecut , a mai spus Han. Pentru anul viitor, LGE Romania compania vizeaza o cifra de afaceri intre 50 si 80 de milioane de dolari.
Am vrut ca in Romania sa avem aceeasi strategie de promovare si comunicare ca in restul tarilor unde suntem prezenti. Vom repozitiona brandul LG pe segmentul de piata premium , a explicat Han.
LG Electronics Romania si-a propus ca pana in 2007 sa atinga o cota de piata cumulata, pe pietele de electronice cat si de electrocasnice, de 20%, fata de sub 5%, anul trecut.
Potrivit estimarilor companiei, piata romaneasca de produse electronice si electrocasnice s-a ridicat anul trecut la circa 700 de milioane de dolari, din care circa 400 milioane este piata de electrocasnice.
Pe termen lung, conducerea LG din Coreea de Sud nu exclude construirea unei fabrici in Romania. Deocamdata, in Europa, LG are o fabrica de semiconductori si electronice in Marea Britanie si una de televizoare in Polonia.
In Marea Britanie, costurile cu forta de munca sunt in crestere si din acest motiv luam in considerare alte tari din Europa in care sa ne transferam capacitatile de productie. Vom alege o tara in care brandul LG sa fie bine pozitionat pe piata, cele mai importante criterii pentru alegerea viitoarei locatii fiind costurile cu forta de munca, infrastructura, fiscalitatea , a spus Moon B. Shin, directorul de vanzari si de marketing al LG pentru Europa si Statele Unite.
Daca guvernul din Romania va asigura un mediu atractiv pentru investitorii straini, am putea lua in considerare construirea unei fabrici in Romania. O astfel de fabrica ar presupune insa exporturi in toata Europa, de aceea infrastructura si logistica vor fi foare importante , a mai spus Shin.
Bugetul de investitii in promovare al LG Electronics Romania se ridica anul acesta la 2,5 milioane de dolari.
Vom investi in publicitate spoturi TV, in publicitate in presa si in organizarea de evenimente , a precizat Han. LG Electronics Romania are in jur de 25 de angajati.
In prezent, cele mai bine vandute produse LG in Romania sunt televizoarele, aparatele de aer conditionat, aspiratoarele si cuptoarele cu microunde.
Principalii concurenti ai companiei LG pe piata romaneasca sunt Electrolux, Bosch, Philips, Samsung, Whirlpool.
La nivel international, LG a avut anul trecut o cifra de afaceri de 71 de miliarde de dolari. Compania este cunoscuta pentru prezenta pe piata de electronice si electrocasnice, insa in Coreea de Sud este implicata si in afaceri cu produse chmice si energie, constructii sau investitii financiare. LG are la nivel global 57 de fabrici si 140.000 de angajati.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO