Companii

Leonardo va vinde, pe langa pantofi, si reteta afacerii

13.12.2005, 13:41 170

Lantul de magazine de incaltaminte Leonardo si-a stabilit ca strategie pentru 2006 dezvoltarea unei retele de magazine in sistem de franciza.

Planurile Leonardo pentru 2006 presupun deschiderea a 10-12 magazine in Romania, unde firma bihoreana detine in prezent 75 de magazine proprii, si 10 in Ungaria unde are deja 25.

"Decizia de abordare a sistemului francizei vine ca o evolutie fireasca a business-ului Leonardo, mai ales in conditiile in care am primit cereri de la clienti sau colaboratori in acest sens. Daca anul 2004 a reprezentat o consolidare a activitatii, 2005 a facut trecerea intr-o noua etapa de extindere si dezvoltare a retelei de magazine proprii, in 2006, ne vom concentra pe dezvoltarea retelei de franciza", a declarat pentru ZF Transilvania Gratian Ivan, director comercial al Leonardo.

Oficialul firmei considera ca principalul avantaj al sistemului in franciza este ca o parte din investitii sunt transferate asupra francizatului.

"In cazul deschiderii unui magazin propriu, costurile sunt destul mari, in functie de suprafata, locatie, grad de finisaj. In cazul francizei, de exemplu, investitiile in amenajarea spatiului revin francizatului", a spus Ivan. El a mai adaugat ca un alt avantaj semnificativ este ca in cadrul acestui sistem compania va deschide magazine si in orasele mici.

"Pentru franciza, principalele noastre targeturi sunt orasele de talie mica, pe locul doi ca marime dupa resedintele de judet. Un exemplu in acest sens este Turda. Avem deja un magazin propriu aici, insa deschiderea unui magazin in franciza este o posibilitate pe care o luam in calcul", a mai declarat Ivan.

De asemenea, pentru anul viitor Leonardo isi propune extinderea retelei proprii de magazine in Romania si Ungaria si deschiderea primelor sale magazine in Bulgaria si in Moldova.

"Fiind singura retea de incaltaminte cu acoperire nationala din Romania, concurenta este reprezentata doar de micii retaileri locali. In Ungaria, puterea de cumparare este mai ridicata, dar concurenta este mult mai acerba din cauza prezentei marilor retaileri", spune Gratian Ivan.

Potrivit oficialului companiei, anul viitor Leonardo va inregistra vanzari ce vor depasi 54 de milioane de euro in Romania si 9 milioane in Ungaria, in crestere cu 15% comparativ cu acest an.

El a precizat ca asteptarile financiare ale companiei sunt legate de dezvoltarea retelei proprii, magazinele in sistem de franciza urmand sa aduca venituri suplimentare.

Grupul de firme Leonardo include, pe langa Leonardo SRL si Leonardo Hungary KFT, si firma Leonardo Design - producatoare de mobilier comercial si amenajari interioare. Leonardo SRL si Leonardo Hungary KFT realizeaza 99% din vanzarile grupului.

Conducerea companiei estimeaza ca va incheia anul financiar 2005 cu o cifra de afaceri de peste 47 de milioane de euro in Romania, in crestere cu 17% fata de 2004. O evolutie mai buna se asteapta de la societatea din Ungaria pentru care managementul anunta pentru acest an o cifra de afaceri de aproximativ opt milioane de euro, cu 33% mai mare fata de nivelul atins in anul precedent.

"In general, piata de profil din Romania este in crestere, in ciuda constrangerilor de natura economica, clientii fiind tot mai mult orientati spre consumul de moda. Cresterea economica din urmatorii ani va aduce cu sine si o crestere a puterii de cumparare, asigurandu-se astfel o dezvoltare implicita a pietei. In magazinele Leonardo acest fenomen este deja vizibil", explica directorul comercial al Leonardo.

In cursul acestui an, compania a deschis 20 de noi magazine si a investit in reamenajarea celor existente, in achizitionarea de depozite, terenuri, in dezvoltarea parcului auto si in achizitionarea unui soft pentru integrarea activitatii de retail a firmei.

Prin magazinele din reteaua Leonardo se comercializeaza articole de incaltaminte, dar si accesorii - posete, curele, portmonee, sacose, ciorapi, umbrele, produse de intretinere pentru incaltaminte.

"Sectorul de marochinarie este unul complementar, businessul de baza fiind vanzarea de articole de incaltaminte. Cu toate acestea, intrucat prin comercializarea accesoriilor profitabilitatea afacerii a crescut, in ultimii doi ani am dezvoltat mult acest sector", explica Ivan. Produsele vandute prin lantul de magazine Leonardo provin de la furnizori interni, dar si externi, acestia din urma cu o cota de 60%, insa niciunul dintre acestia nu are o pondere mai mare de 2% din totalul necesarului retelei.

"Preferam aceasta varianta pentru a evita dependenta de livrarile unui singur furnizor si pentru ca sunt putine fabrici in Romania care sa acopere intreg necesarul magazinelor noastre", explica directorul comercial al firmei.

Leonardo a fost infiintata in 1994, la Oradea, avandu-i ca asociati pe Florin Panea si pe Pavel Dan.

In 2004, Florin Panea a achizitionat intregul pachet de actiuni, devenind astfel unic actionar si administrator al grupului de firme Leonardo.

Tranzactia s-a realizat efectiv la inceputul acestui an, iar transferul capitalului social se va realiza in transe lunare, pana in 2007. In prezent, compania are aproximativ 1.000 de angajati in Romania si 250 in Ungaria

alina.pahoncia@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO