Companii

Lanţurile de restaurante Pizza Hut, Subway şi Oro Toro caută parteneri pentru expansiunea în franciză

 Lanţurile de restaurante Pizza Hut, Subway şi Oro Toro...

Andrei Trifan, development agent, Subway România

♦ Avem 37 de restaurante în România, 16 se află în Bucureşti, iar restul de 21 sunt răspândite în provincie. La nivel internaţional Subway a ajuns astăzi la 45.000 de restaurante în peste 100 de ţări

♦ Până la sfârşitul anului o să ajungem la 40 de restaurante sau poate chiar mai mult. Mai este suficient loc pentru noi francizaţi, chiar şi în Bucureşti şi în întreaga ţară, mai ales că sunt multe oraşe în care noi nu suntem prezenţi

♦ Un restaurant Subway poate varia ca suprafaţă între 12 mp la un concept de tip satelit, până la aproximativ 200 mp la unul de tip drive thru. Suntem prezenţi în malluri, în food court, în spaţii stradale, dar şi în zonele de tranzit, unde avem un parteneriat cu un lanţ de staţii de alimentare, la Sibiu

♦ Legat de Europa Centrală şi de Est, suntem piaţa de pe locul trei ca număr de restaurante după Polonia şi Bulgaria, dar anul viitor o să ajungem pe locul al doilea

♦ Eu îi ofer potenţialului francizat toate informaţiile necesare, costurile de operare, ca el să-şi poată calcula profitabilitatea pentru unitatea lui şi poate să deducă şi return of investment. Investiţia într-un restaurant este aproape similară în toate conceptele, în oricare dintre oraşe este important unde este făcut restaurantul, ce fel de vad are, dacă sunt clienţii potriviţi sau nu.

 

Daniel Ilie, director general al Pizza Hut Delivery România

♦ Pizza Hut Delivery, conceptul de livrare la domiciliu lansat de Pizza Hut, a devenit disponibil pe piaţa locală şi în sistem de franciză începând cu primăvara acestui an, valoarea totală a investiţiei într-o unitate de acest gen ajungând la 250.000 de euro

♦ Chiar dacă franciza Pizza Hut Delivery costă 25.100 euro, aceasta fiind valoarea pe care francizorul o aplică în toate ţările, restul de până la 250.000 de euro reprezintă investiţia pe care francizatul trebuie să o facă în echipamente şi în amenajarea spaţiului

♦ Pentru a primi dreptul de masterfranciză am făcut un test cu una dintre unităţile noastre. Dragoş Zămîrcă a lucrat în cadrul Pizza Hut în urmă cu câţiva ani, după care s-a hotărât să devină antreprenor. După ce a încercat mai multe modele de business, s-a decis pentru Pizza Hut Delivery

♦ O unitate Pizza Hut Delivery funcţionează cu 20-25 de angajaţi. Contractul standard se încheie pe o perioadă de zece ani, cu posibilitatea prelungirii cu încă zece ani

♦ Redevenţele sunt de 6% din cifra de afaceri, aceasta fiind rata practicată la nivel internaţional, iar contribuţia la bugetul de marketing se ridică tot la 6% din cifra de afaceri

♦ Suprafaţa necesară desfăşurării activităţii Pizza Hut Delivery este de 100-150 de metri pătraţi.

 

Iosif  Ştefănescu, executiv chef, Oro Toro

♦ Facem un rebranding după 2 ani de la prima deschidere. Urmărim piaţa şi încercăm să ţinem pasul cu toate tendinţele

♦ Primul restaurant Oro Toro  a fost deschis în 2015 în Bucureşti. Eu eram atunci executive chef la restaurantul OSHO din Bvd. Primăverii, un steakhouse poziţionat pe segmentul premium. Atunci, după ce am primit feedback de la clienţi, am decis să deschidem un lanţ şi pe segmentul mediu

♦ Cerinţele de francizare sunt: un oraş cu peste 150.000 de locuitori, spirit antreprenorial, buna cunoaştere a pieţei locale şi a obiceiurilor de consum, orientare către client, 100% implicare în business management, 100.000 de euro capital propriu de investit pentru deschiderea unei unităţi. Această sumă include şi capitalul circulant de lucru pentru primele luni operaţionale

♦ În acest moment Oro Toro arată cam la 70% din ce am sperat să ajungă la început

♦ Vom introduce şi steak şi meniuri de mic dejun, e un concept nou stradal la care lucrăm cu cafea şi burgeri, şi vom introduce şi fripturi

♦ Importăm peste 10 tone carne lunar şi servim peste 3.000 de clienţi/zi în reţeaua Oro Toro. Cel mai important lucru pentru noi este calitatea cărnii, folosim carne naturală 100%, aş fi vrut să vă spun că este din România, dar din păcate importăm carne din Germania, Polonia, şi acolo putem avea o constantă în privinţa calităţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO