Companii

Lanţul de clinici stomatologice Dr. Leahu a ajuns la cinci unităţi şi continuă dezvoltarea în sistem de franciză

Ionuţ Leahu, fondator al clinicilor stomatologice Dr. Leahu: Ideea parteneriatului nu este nouă pentru mine. De-a lungul celor şapte ani am purtat mai multe discuţii cu potenţiali parteneri şi am prospectat cu atenţie piaţa în acest sens. Este un moment favorabil să ne dezvoltăm prin parteneriate, aceasta asigurând o extindere mai rapidă şi mai solidă.

Ionuţ Leahu, fondator al clinicilor stomatologice Dr. Leahu: Ideea parteneriatului nu este nouă pentru mine. De-a lungul celor şapte ani am purtat mai multe discuţii cu potenţiali parteneri şi am prospectat cu atenţie piaţa în acest sens. Este un moment favorabil să ne dezvoltăm prin parteneriate, aceasta asigurând o extindere mai rapidă şi mai solidă.

Autor: Cristina Roşca

20.10.2018, 11:00 1213

Lanţul de clinici stomatologice Dr. Leahu, business lansat acum şapte ani, a ajuns la un total de cinci clinici dintre care patru în Bucureşti şi una în Piteşti. Compa­nia continuă expan­siu­nea, ba mai mult lan­sează şi franciza pentru acest business.

„În anul 2017, am des­chis Clinica Dr. Leahu din Caramfil, şi, tot în acelaşi an am atins numărul de 150 de an­gajaţi. Nu avem în plan închiderea niciunei unităţi; dimpotrivă, obiecti­ve­le noas­tre de extindere se îndreaptă către in­ter­naţional“, spune Ionuţ Leahu, stomatolog şi fondator al lanţului de clinici Dr. Leahu.

Pentru lanţul de clinici, anul 2018 a marcat deschiderea pri­mei clinici în afara Capitalei, în Piteşti. „Ajungem şi în Timi­şoa­ra în acest an, unde urmează să inau­gurăm o clinică în luna no­iembrie“, mai spune antreprenorul.

Investiţiile totale în dotări şi echipamente în anul 2018 se ridică la un mi­lion de euro, incluzând aici Clinica Den­tară Dr. Leahu din Piteşti, pe cea din Ti­mişoara şi laboratorul de tehnică dentară din Bucureşti.

„Avem 1.300-1.400 de pacienţi unici pe lu­nă. Fiecare pacient este tratat în echipe me­dicale complexe, formate din profe­sio­nişti din toate specializările stomatologice.“

Povestea Clinicilor Dentare Dr. Leahu a început în urmă cu 7 ani, într-un mic cabinet închiriat în Popeşti-Leordeni, lângă Bucu­reşti, cu o investiţie de 1.500 de lei, după cum povesteşte fondatorul.

„Am păstrat, de-a lungul anilor, credinţa în acest con­cept, al serviciilor stoma­to­lo­gi­ce integrate. De atunci, eu şi co­le­gii mei am tratat peste 22.000 de pacienţi români şi stră­ini, care au bene­fi­ciat de tra­ta­mente mo­derne şi complexe.“

În 2017, grupul de clinici a avut o cifră de afaceri de 17 mi­lioane de lei, iar pentru acest an compania şi-a bugetat o creştere cu 70% a cifrei de afa­ceri, până la nive­lul de 29 mil. lei. Piaţa clinicilor sto­mato­lo­gice, evaluată la circa 1 miliard de lei, este pu­ternic fragmentată, cu mii de cabinete indi­viduale, conform celor mai recente date ZF.

Clinicile Dr Leahu caută să se extindă pe această piaţă atât direct, cât şi în sistem de franciză. „Ideea parteneriatului nu este nouă pentru mine. De-a lungul celor şapte ani am purtat mai multe discuţii cu potenţiali parteneri şi am prospectat cu atenţie piaţa în acest sens. Este un moment favorabil să ne dezvoltăm prin parteneriate, aceasta asigu­rând o extindere mai rapidă şi mai solidă.“

Ionuţ Leahu este de părere că parteneriatele sunt cele care pot asigura o dezvoltare sustenabilă, într-un ritm extrem de rapid. El adaugă că există patru mari piloni în parteneriat. Primul este conceptul de Clinică Integrată - One Stop Shop.

„Aceasta va avea cel puţin 8 scaune stomatologice, va fi dotată cu aparatură medicală de ultimă generaţie şi va conţine o ofertă integrată de servicii. Clinica Integrată înseamnă, totodată, şi o echipă multidisciplinară.“

Al doilea pilon al acestui parteneriat este echipa de marketing şi comunicare ce se va ocupa de toate aceste clinici.

Cel de-al treilea pilon este centrat pe achiziţii, care asigură preţuri competitive pentru întreaga reţea.

„Iar ultimul şi cel de-al patrulea pilon este acela de a le oferi partenerilor noştri consultanţă de dezvoltare şi optimizare pe toate dimensiunile business-ului.

Am lucrat destul de mult în ultima perioadă pentru acest proiect.“

Compania a implementat deja proiectul pilot la Clinica din Piteşti, care a arătat că modelul este viabil şi că există un potenţial real în zona de parteneriate.

Asocierea presupune o companie nouă (un joint venture) pentru fiecare clinică în parte. „Împreună, vom contribui la investiţia în proiect, pe care o estimăm la aproximativ 500.000 de euro per clinică. Căutăm oameni de afaceri care îşi doresc să treacă la următorul nivel de business în domeniul stomatologiei. Fiind o investiţie destul de consistentă, ne aşteptăm ca aportul partenerilor să fie de cel puţin 100.000 de euro per clinică.“

Tu ţi-ai luat biletul? Înscrie-te la Forumul Investitorilor în Franciză şi poţi pleca acasă cu o idee de milioane 

Ziarul Financiar împreună cu francize.ro organizează pe 1 noiembrie la Bucureşti cea de-a doua ediţie a Forumului Investitorilor în Franciză. La acest eveniment va avea loc şi lansarea Catalogului Francizelor din România, mai exact cea de-a treia ediţie, aferentă anului 2018. Acolo veţi putea găsi detalii privind cele mai importante concepte de franciză din România, privind planurile acestor branduri şi costurile aferente operării unei francize din retail, HoReCa sau servicii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO