Companii

Lactalis a primit acordul Concurenţei pentru preluarea Covalact şi încheie şirul achiziţiilor

Emmanuel Besnier, 46 de ani, acţionar al Lactalis, cu o avere estimată la 11,3 mld. dolari, este al 8-lea cel mai bogat om din Franţa şi ocupă poziţia 116 în lume, potrivit clasamentului realizat de revista americană Forbes

Emmanuel Besnier, 46 de ani, acţionar al Lactalis, cu o avere estimată la 11,3 mld. dolari, este al 8-lea cel mai bogat om din Franţa şi ocupă poziţia 116 în lume, potrivit clasamentului realizat de revista americană Forbes

Autor: Mădălina Dediu Panaete

05.07.2017, 00:07 651

Grupul francez a avut nevoie de un deceniu de la prima tranzacţie şi de trei achiziţii pentru a deveni liderul pieţei româneşti de lactate.

Consiliul Concurenţei a auto­rizat preluarea de către Lac­talis a companiilor Covalact şi Lactate Harghita, astfel că grupul francez a primit ultimul ok pentru a face a treia achiziţie pe piaţa locală de la intrarea în România. Pentru a primi avizul autorităţii de concurenţă, Lactalis s-a angajat să cesioneze marca de unt „La Dorna“ pentru o anumită perioadă de timp către o companie cu competenţă industrială relevantă, independentă de grupul Lactalis. De asemenea, această companie trebuie să schimbe marca („re-branding“), deci va comercializa untul sub altă denumire. Ulterior, Lactalis va reintra în posesia brandului. Decizia vine în condiţiile în care acesta era singurul segment de piaţă unde Lactalis putea avea o poziţie neconcurenţială. Conform datelor transmise către ZF de compania de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung, Lactalis, gigant francez care a devenit liderul pieţei locale de lactate după achiziţia Albalact, are două branduri de unt în clasamentul celor mai vândute mărci din această categorie, iar numărul acestora va ajunge la trei după ce producătorul va finaliza şi achiziţia Covalact. Cele mai vândute produse din segmentul de unt sunt mărcile private, însă în clasament vânzările acestora sunt prezentate cumulat. Dacă ar fi să excludem acest lucru, De Albalact, brand produs de Albalact, companie preluată de Lactalis anul trecut, s-ar clasa pe prima poziţie. În top, De Albalact este urmat de Covalact de ţară, brand produs de Covalact. Francezii mai au un brand în clasament şi anume President, cel mai cunoscut produs din portofoliul internaţional al grupului. President se clasează în top pe poziţia a cincea, după Napolact, conform statis­ti­ci­lor Vektor Marktforschung. Lactalis a bătut palma pentru preluarea Covalact cu fondul de investiţii SigmaBleyzer la finalul anului trecut. Tranzacţia este estimată la 30-40 de mil. euro, conform surselor ZF. Compania Covalact, cu afaceri de 51 milioane de euro anual, are două unităţi de producţie a lactatelor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO