Companii

La plimbare cu "papucul" diesel

La plimbare cu "papucul" diesel
20.11.2002, 00:00 23

Test drive cu "papucul". Aceasta a fost cea mai neobisnuita solicitare pentru un test-drive pe care am primit-o din partea vreunei companii auto care activeaza pe piata romaneasca. Cu atat mai mult cu cat era vorba de o premiera, caci automobilele Dacia erau pentru prima data echipate cu motoare Diesel.
In privinta design-ului exterior primul lucru pe care il observi la noul "papuc" Diesel este inevitabil "umflatura" de pe capota. Desi foarte putin estetica, aceasta poate fi usor confundata cu o priza de aer cum este cazul masinilor dotate cu motoare turbo. Acest dezavantaj se poate astfel transforma intr-un avantaj, deoarec, "umflatura" confera, spun cei de la Dacia, personalitate automobilului.                                                                                                                  Explicatia acestei "umflaturi" se afla sub capota si este reprezentata de motorul diesel Renault de 1,9 litri, care dezvolta 62 de cai putere. Foarte masiv, acesta nu a intrat in totalitate in locul destinat, astfel ca cea mai viabila solutie era, spuncei de la Dacia, modificarea usoara capotei, avand in vedere ca orice madificare majora a caroseriei s-ar fi tradus in cresterea costurilor masinii.
Motorul este in legatura cu o cutie de viteze manuala in 5 trepte. Daca din punct de vedere al capacitatilor motorului nu se pot face prea multe reprosuri, avand in vedere ca este primul motor diesel pe Dacia, in privinta cutiei de viteze situatia este mai putin fericita. Schimbarea vitezelor aduce aminte inca de problemele pe care Dacia le avea inca dinainte de venirea francezilor de la Renault si pe care acestia au promis ca le vor face uitate.
Din punct de vedere al vitezei, Dacia poate ajunge la 138 de kilometri pe ora, cel putin asa spun reprezentantii producatorului roman. Oricat am incercat, masina nu a depasit 130 de kilometri pe ora, insa, pana la urma, acest model este destinat mai degraba transportului de marfa decat "alergatului" pe sosea.
Adevaratul avantaj competitiv al noului model lansat de Dacia este de fapt pretul. La 5.200-5.800 de euro cat costa in functie de model noua Dacie "papuc", nu are in acest moment pe piata un concurent. De altfel, fara a avea un motor pe benzina, Dacia a vandut anul trecut peste 11.000 de autovehicule utilitare, adica peste 75% din totalul pietei romanesti de profil.
Consumul redus este la randul lui unul dintre avantajele prin care noul "papuc" isi justifica pretul mai ridicat cu aproape 800 de euro fata de fratele sau pe benzina. In ciclu mixt, Dacia Pick Up consuma intre 6,5 litri la 100 de kilometri in cazul modelului cu tractiune pe fata si 7,1 litri la 100 de kilometri in cazul modelului cu cabina dubla si tractiune integrala. Trebuie spus ca avand la baza un motor diesel, noul Pick Up beneficiaza si de diferenta de pret dintre benzina si motorina, care a crescut de la 0,09 euro pe litru, la sfarsitul anului trecut, la 0,16 euro pe litru in luna octombrie a acestui an.
 
Inceputa in urma cu mai bine de un an sub numele de cod U75/F8Q, dezvoltarea primului model Dacia pe motorina a implicat parcurgerea a peste 300.000 de kilometri pe trasee special amenajate pentru a reproduce conditiile de exploatare ale acestui tip de vehicul. De la stadiul primelor studii pana la validare au fost modificate 236 de piese si subansamble.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO