Companii

La masini, pachetele de servicii asigura cota de piata

20.09.2004, 00:00 22

Importatorii de automobile de pe piata romaneasca sunt tot mai agresivi in incercarea de a-si asigura o cota cat mai mare din vanzari.  Daca in urma cu cinci ani singurul lucru de care era nevoie pentru a vinde o masina era existenta ei in stoc, in prezent importatorii investesc sume importante in promovare, dar si in dezvoltarea de pachete de servicii cat mai complete.
Cele mai recente exemple in acest sens sunt Automobile Bavaria, si Porsche Romania , adica importatorii locali ai marcilor detinute de grupurile germane BMW si, respectiv Volkswagen.
Cei doi au lansat oficial la sfarsitul saptamanii trecute, in cadrul unor evenimente de anvergura, doua modele de masini din clasa compacta.
Automobile Bavaria a lansat modelul BMW Seria 1, care va fi prezentat oficial la Salonul Auto de la Paris. Cu un pret fara taxe situat intre 16.900 de euro si 20.900 de euro, BMW Seria 1 reprezinta intrarea producatorului german de masini de lux in segmentul masinilor din clasa compacta.
Disponibil in trei variante de motorizare (doua pe benzina, de 1,6 si 2 litri si un diesel de 2 litri), BMW Seria 1 va depasi, potrivit reprezentantilor Automobile Bavaria, vanzari de 40 de unitati in acest an.
Automobile Bavaria a vandut anul trecut a comercializat 428 autoturisme, estimarile pentru acest an fiind de aproximativ 800 de unitati.
Porsche Romania a lansat la randul sau varianta Sportback, care completeaza gama Audi A3. Disponibil la preturi incepand de la 16.700 de euro, fara taxe, cel mai noul model din gama A3 va ajunge anul acesta, potrivit importatorului, la vanzari de 100 de unitati.
A3 Sportback este disponibil in trei variante de motorizare pe benzina si doua diesel, urmand sa fie cumparat, spun cei de la Porsche Romania, de femei independente, tineri cu bani care apreciaza sportivitatea si vor sa fie remarcati in multime sau parinti cu bani care intentioneaza sa cumpere copiilor o masina sigura.
Porsche Romania a vandut anul trecut peste 14.000 de automobile, dintre care aproape 800 au fost marca Audi. Anul acesta estimarile importatorului vizeaza 16.000 de unitati, dintre care 900 de unitati vor fi reprezentate de marca Audi.
O abordare diferita in privinta lansarii unui model a avut-o Autoitalia, importatorul al grupului italian Fiat. Compania a inceput comercializarea modelului din clasa mini Fiat Panda in varianta de motorizare Multijet de 1,3 litri printr-o serie de evenimente de tip "road-show" (caravana) care vor avea loc in a doua parte a acestei luni si inceputul lunii viitoare in diferite orase din tara.
Cheltuielile unui importator sau dealer auto nu se incheie insa o data cu vanzarea masinii respective. In prezent tot mai multi importatori au inceput sa pregateasca servicii post-vanzare prin care sa reuseasca sa-si fidelizeze clientii.
Renault Nissan Romania incepe in aceasta saptamana derularea unui astfel de program, denumit cardul "Laguna 5 stele", care permite o prelungire a perioadei de garantie, autovehicul de inlocuire pe perioada service-ului si asistenta gratuita non stop.
Renault Romania a vandut anul trecut 10.000 de automobile, obiectivul pentru acest an fiind de 11.000 de unitati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO