Companii

L''Oreal preconizeaza afaceri de cel putin 20 de milioane de euro

11.04.2005, 18:22 32

Compania de produse cosmetice L''Oreal Romania si-a propus pentru acest an o accelerare a vanzarilor prin farmacii, dupa ce anul trecut ponderea acestora in total vanzari a avansat cu peste 20%.

"In prezent farmaciile reprezinta circuitul de distributie cel mai bine organizat in retele, iar acest segment este printre cele mai dinamice", a afirmat Dan Zloteanu, director de marketing L''Oreal Romania.

Compania L''Oreal Romania a realizat anul trecut vanzari 17 milioane euro, in crestere cu 20% fata de 2003.

"Avantajul farmaciilor fata de canalele de retail obisnuite este ca ofera o credibilitate suplimentara produselor, ca urmare a recomandarilor profesioniste pe care le face personalul angajat, adica farmacistii", a adagat directorul de marketing. El nu a mentionat ponderea vanzarilor prin farmacii in totalul cifrei de afaceri.

Principalele retele care vand produse cosmetice L''Oreal sunt: Sensi Blu, Help Net, Eurofarmacia si Siepcofar. Compania a inceput sa comercializeze initial prin acest canal gama de cosmetice Vichy, destinata special farmaciilor, dupa care a introdus si celelalte doua game de produse, respectiv L''Oreal si Garnier.

Farmaciile sunt una dintre sectoarele care trag cele mai mari investitii in ultima perioada si tot mai multe retele au inceput sa extinda tot mai mult gama de produse comercializate.

Compania are ca obiectiv pentru acest an o crestere cel putin egala cu cea din 2003, deci pana la minimum 20 mil. euro.

"Anul acesta preconizam ca cele mai dinamice categorii vor fi produsele de ingrijire a parului, in special segmentul de balsamuri si ingrijire intensiva. De asemenea, asteptam o crestere importanta si pe segmentul cosmeticii decorative - machiaj, iar cremele de ingrijire a fetei vor avea si ele o crestere importanta", a adaugat el. Compania a lansat recent un nou produs pe segmentul de ingrijire a fetei.

Piata cosmeticelor din Romania se ridica la 200-220 de milioane de euro pe an. Principalii concurenti ai companiei L''Oreal sunt Wella, Henkel, Schwartzkopf si Londa pe segmentul produselor de colorare a parului, Nivea pe segmentul cremelor, Avon si Max Factor si Oriflame pentru produsele de machiaj.

L''Oreal Romania a fost infiintata in anul 1997, iar in prezent are 85 de angajati.

In statele din Europa de Est, vanzarile L''Oreal au inregistrat anul trecut o crestere de 29,3% comparativ cu 2003, pana la 524 milioane euro, reprezentand aproximativ 4% din rezultatele totale ale grupului.

O alta crestere semnificativa a fost inregistrata si de gama de produse de ingrijire Vichy disponibile numai in farmacii. Totodata, cosmeticele Maybelline si sampoanele Elseve si-au consolidat pozitia pe aceasta piata.

La nivel mondial, vanzarile grupului L''Oreal au atins 14,5 miliarde euro, reprezentand o crestere de 6,2% fata de anul 2003.

Principalii actionari ai grupului L''Oreal sunt Liliane Bettencourt, mostenitoarea unei averi de mai multe miliarde de euro, si producatorul elvetian din industria alimentara Nestle.

Portofoliul companiei include produse de machiaj precum Maybelline si Lanc(tm)me, produse de ingrijire a pielii Garnier si Vichy si cele pentru par marca L''Oreal si Elseve.

georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO