Companii

Kristina Rababah, cofondator Ganesha Caffee: Sperăm ca cele două locaţii deja existente să înregistreze cel puţin aceeaşi cifră de afaceri ca anul trecut, de circa 1 mil. euro

Mohammad-Ali Rababah, Kristina Rababah şi George Ioniţă, fondatorii Ganesha Caffee

Mohammad-Ali Rababah, Kristina Rababah şi George Ioniţă, fondatorii Ganesha Caffee

Autor: Alexandra Cepăreanu

07.10.2020, 11:24 132

Ganesha Caffee, brand înfiinţat în 2013 de antreprenorii Kristina Rababah, Mohammad-Ali Rababah şi George Ioniţă, a deschis o nouă cafenea orientală în Bucureşti, în urma unei investiţii de peste 400.000 de euro, ajungând astfel la trei locaţii în Capitală.

„Am închiriat spaţiul pentru noua locaţie la finalul anului 2019 şi tot atunci am început amenajarea. Aşadar nu putea să oprim investiţia din cauza pandemiei. Investiţia a depăşit 400.000 de euro şi încă mă gândesc ce mai este de adăugat în noua locaţie”, a spus pentru ZF Kristina Rababah.

Cafeneaua din Primăverii poate deservi 200 de persoane, având mese atât pe terasă, cât şi în interior. De asemenea, în cadrul acesteia lucrează circa 16 persoane.

„Forţa de muncă a fost uşor de găsit, având în vedere că în perioada stării de urgenţă mulţi oameni au rămas fără loc de muncă. În toate cele trei locaţii lucrează aproximativ 50 de persoane.”

Prima cafenea Ganesha Caffee a fost deschisă în 2013, iar cea de-a doua a luat naştere în 2018, povesteşte antreprenoare. Împreună, cele două locaţii au înregistrat afaceri de circa 1 milion de euro la finalul anului trecut.

De asemenea, pe perioada stării de urgenţă impusă de guvern în contextul pandemiei de Covid-19 cele două locaţii au fost închise.

„Am luat decizia de a închide activitatea celor două locaţii cu trei zile înainte să fie impusă starea de urgenţă. Asta a adus pierderi deoarece noi nu facem livrări la domiciliu şi nu am avut deloc activitate până când nu am putut deshide cafenelele.”

Kristina Rababah consideră că industria ospitalităţii „se va schimba” în urma pandemiei şi amăsurilor de limitare a răspândirii noului virus, iar pe piaţă vor rezista businessurile „corecte, care au clienţi fideli.”

„Cei care au clienţi fideli au de câştigat, mai greu este şi va fi pentru cei care nu au fidelizat consumatorii.”

Planurile pe termen scurt vizează stabilizarea celor trei locaţii deschise în Capitală, iar pe termen lung, cei trei antreprenori au în plan să mai deschidă alte trei cafenele sub brandul Ganesha Caffee, tot în Bucureşti.

„Vrem să se termine pandemia şi să stabilizăm locaţiile. Sperăm ca cele două locaţii deja existente să înregistreze cel puţin aceeaşi cifră de afaceri ca anul trecut. Nu putem face estimări în această privinţă pentru că nu ştim ce se va întâmpla, dacă guvernul ne va închide din nou activitatea.”

Potrivit Organizaţiei Patronale a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (HORA), în urma pandemiei de COVID-19 şi a măsurilor restrictive implementate de autorităţi, cifra de afaceri a industriei ospitalităţii a înregistrat o scădere de aproximativ 70% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În mod normal valoarea businessul din industria de profil este de aproximativ 5 mld. de euro pe an.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO