Companii

Kraft vinde brandul polonez Wedel. Urmează Kandia

28.06.2010, 23:06 103

Compania Kraft Foods a anunţat finalizarea tranzacţiei devânzare a businessului de ciocolată Cadbury din Polonia, brandulWedel intrând astfel în portofoliul grupului austriac Lotte.

Tranzacţia, a cărei valoare nu a fost comunicată, includecompania E. Wedel, mărcile acesteia şi o fabrică de ciocolată dinVarşovia, circa 1.000 de angajaţi ai Cadbury Wedel urmând să fietransferaţi către Lotte Group.

Compania vândută deţine o cotă de 10-20% pe piaţa ciocolatei dinPolonia, estimată la aproximativ un miliard de euro, potrivitdatelor dintr-un raport al Comisiei Europene.

Gigantul american, care a preluat Cadbury la începutul acestuian pentru 13,5 mld. euro, se pregăteşte acum pentru finalizareatranzacţiei de vânzare a fabricii Kandia, la pachet cu toatebrandurile de ciocolată produse de Cadbury România. "Vânzareabusinessului de ciocolată al Cadbury din România va fi abordatăîntr-un anunţ separat, la o dată ulterioară", se precizează într-uncomunicat al Kraft Foods.

La începutul acestui an, Kraft s-a angajat să vândă operaţiunileCadbury de pe piaţa ciocolatei din Polonia şi din România, acesteafiind condiţiile impuse de Comisia Europeană pentru validareatranzacţiei de preluare a producătorului englez Cadbury.

Americanii au deadline până la finele lunii august pentrugăsirea unui cumpărător pentru fosta companie Kandia-Excelent,preluată în 2007 de către Cadbury.

Surse din piaţa locală au declarat recent pentru ZF cănegocierile pentru vânzarea Kandia sunt pe ultima sută de metri, pelista celor interesaţi de tranzacţie fiind vehiculate nume precumUlker, Hersey, Nestlé sau fondurile de investiţii Advent sau MidEuropa Partners.

Fosta companie Kandia-Excelent ar putea fi evaluată la un sfertdin tranzacţia de vânzare a producătorului E. Wedel, ţinând cont căaceasta deţine o cotă similară celei a Wedel, de 10-20%, însăactivează pe o piaţă de patru ori mai mică decât cea poloneză.Comisia Europeană evaluează piaţa ciocolatei din România la 240mil. euro, citând un studiu al companiei Nielsen. Kraft a angajatBNP Paribas pentru intermedierea vânzării Kandia. Producătorulromân, care deţine în portofoliu branduri precum Kandia, Rom, Laurasau Măgura, a realizat în 2008 o cifră de afaceri de 33 mil. euroşi o pierdere de 4,8 mil. euro, potrivit ultimelor raportări aleCadbury România la Ministerul de Finanţe. Cel mai important actival companiei este fabrica de ciocolată din Bucureşti, inaugurată în2007 în urma unor investiţii de circa 13 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO