Companii

Kraft Foods afirmă că a ajuns lider pe piaţa de biscuiţi după investiţiile în brandul Tuc

Kraft Foods afirmă că a ajuns lider pe piaţa de biscuiţi după investiţiile în brandul Tuc

Autor: Ioana Mihai

14.11.2010, 23:52 544

Kraft Foods România, care deţine poziţia de lider pe piaţacafelei şi a ciocolatei, şi-a adjudecat poziţia fruntaşă şi înpiaţa de biscuiţi, segment în care a lansat în acest an patru mărcidiferite: Oreo, Tuc, Belvita Start şi Milka.

În perioada iulie-august 2010 compania aproape şi-a dublat cota depiaţă valorică pe segmentul de biscuiţi, faţă de aceeaşi perioadă aanului trecut, când avea în portofoliu doar marca Lu. De lalansarea Belvita Start, în luna aprilie a acestui an, compania avândut 65 de milioane de pachete de biscuiţi sub acest brand.Reprezentanţii companiei nu au dorit să ofere şi alte informaţiilegate de cota de piaţă.
Anul acesta compania a atacat puternic segmentul de biscuiţi,lansând nu mai puţin de trei mărci diferite. În august compania ascos pe piaţă brandul Tuc, pe segmentul snacksurilor sărate, pentrucare declara la vremea respectivă că are un buget de promovare decirca 0,5 milioane de euro. "Biscuiţii deţin momentan doar circa20% din vânzările noastre, ciocolata având o pondere de 30%; ceamai mare parte a vânzărilor revine cafelei", declară Simona Potecu,director de marketing la Kraft Foods România.

Viitor incert
"Nu se poate face o previziune clară pentru viitor; aproape fiecareopinie pe tema revenirii economice pe care o citesc este diferită",declară Gerard Chandran, managing director al Kraft Foods (KFR). Ela preluat în urmă cu câteva luni funcţia de conducere a filialeilocale, după ce anterior a lucrat în Africa de Sud.
În opinia lui, "cele mai multe companii ar trebui să fie atente înprezent la ROI (return on investment, recuperarea investiţiei - n.red.) şi să se concentreze pe acele mărci şi segmente de piaţă carepot oferi acest lucru". Filiala companiei americane a mizat înacest an tocmai pe această tactică, punând accent pe categoria debiscuiţi. Compania deţine poziţia de lider pe piaţa cafelei, avândîn portofoliu mărcile Jacobs şi Nova Brazilia şi pe segmentul deciocolată având brandurile Poiana, Milka şi Toblerone.
Pe fiecare dintre segmentele de piaţă pe care activează arecompetitori diferiţi, între aceştia numărându-se Strauss, Amigo,Nestle, Heidi, Ulker sau Dobrogea.
Potecu a precizat că "pe termen mediu ne-am putea întoarce lanivelul de consum înregistrat în 2007-2008", după ce pieţele pecare compania activează au înregistrat anul acesta o scăderevalorică de câte două cifre. Bunurile de larg consum au fostultimele industrii care au resimţit efectele crizei, majoritateafiind afectate în a doua parte a anului trecut.
Majoritatea companiilor din domeniu se aşteaptă ca vânzările sărevină pe o pantă ascendentă, mai cu seamă pentru că nivelul deconsum din România se plasează sub media din ţărilevest-europene.
Compania americană, care nu are fabrici în România, dar areparteneriate cu producători locali de dulciuri şi cafea, a raportatla Ministerul Finanţelor anul trecut afaceri de 138 milioane deeuro, în scădere cu circa 12% faţă de 2008.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO