Companii

KPMG: Încrederea liderilor executivi revine la cota pre-pandemie la nivel global

Încrederea lor în economie a crescut la un nivel fără precedent de la începutul pandemiei. KPMG 2021 CEO Outlook, în care au participat peste 1.300 de lideri executivi, analizează strategiile şi viziunea lor pentru următorii trei ani şi arată că 60% dintre lideri sunt încrezători în perspectivele de creştere ale economiei globale, comparativ cu 42%, procentul estimat în urma cercetării desfăşurate în ianuarie/februarie.

“În linie cu evoluţiile la nivel global pe care le detaliem în aceasta cercetare, pot spune din interacţiunea cu liderii organizaţiilor din România că majoritatea au reacţionat foarte eficient în timpul pandemiei, demonstrând rezilienţă în faţa schimbărilor, incertitudinii şi provocărilor. Dintre companiile din sectoarele direct afectate de efectele pandemiei am văzut, de asemenea, exemple de succes în 2021 cu afaceri redeschise şi/sau transformate. Rezilienţa se bazează pe o echipă motivată şi implicată, energizată de scopul, misiunea şi valorile companiei, astfel încât să gestioneze riscurile şi oportunităţile, dar să reuşească, în acelaşi timp, să ţină pasul cu impactul tehnologiei. O cultură orientată spre mediul digital conferă oamenilor abilitatea de a integra în mod natural tehnologia în activităţile lor. În plus, se construieşte fundaţia pentru o forţă de muncă distinsă prin competenţe digitale performante, capabilă să opereze cu rapiditate şi agilitate”, spune Ramona Jurubiţă, Country Managing Partner, KPMG în România.

Perspectiva unei creşteri puternice îi încurajează pe liderii executivi să investească în expansiune şi transformarea afacerii, 69% dintre lideri indicând opţiuni anorganice (fuziuni şi achiziţii, asocieri, alianţe strategice) ca principală strategie de creştere. Majoritatea liderilor globali (87%) au afirmat că intenţionează să finalizeze achiziţii în următorii trei ani care să le susţină creşterea şi transformarea afacerii.

Cercetarea a indicat că 30% dintre CEO plănuiesc să investească peste 10% din venituri în măsuri şi programe sustenabile în următorii trei ani.

“Deşi există încă incertitudine în ceea ce priveşte pandemia, liderii sunt din ce în ce mai încrezători în revenirea puternică a economiei. Această încredere a determinat liderii să adopte o abordare agresivă de creştere. În timp ce strategiile de creştere anorganice sunt prioritare, liderii iau în considerare extinderea organică şi continuă evaluarea viitorului muncii astfel încât să poată atrage talentul de top. Unul dintre elementele pozitive din ultimele 18 luni este faptul că liderii pun din ce în ce mai des ESG (Mediu, Strategie, Guvernanţă) în centrul strategiilor pentru revenire şi creştere pe termen lung. Crizele privind aspectele de mediu şi sociale au demonstrat că trebuie să ajustăm abordările şi să lucrăm împreună”, a explicat Bill Thomas, Global Chairman & CEO, KPMG.

Între multele provocări socio-economice, sociale şi de mediu, companiile sunt supuse presiunii să contribuie la combaterea schimbărilor climatice şi să aibă un impact pozitiv în societate. Ca rezultat, peste un sfert (27%) dintre liderii în afaceri sunt îngrijoraţi că un eventual eşec în ceea ce priveşte aşteptările în domeniul schimbărilor climatice ar putea determina pieţele publice să nu mai investească în afacerile lor. Peste jumătate (58%) dintre respondenţi au afirmat că există o cerere în creştere din partea părţilor interesate (investitori, autorităţi de reglementare, clienţi etc) pentru o raportare mai amplă pe aspecte ESG.

Trei din patru (77%) lideri executivi consideră că vor fi necesari stimuli guvernamentali ca toate afacerile să poată ajunge la obiectivul de “net-zero”. Mai mult, trei sferturi dintre liderii globali au identificat COP26 ca un moment esenţial pentru conştientizarea urgenţei în agenda schimbării climatice.

Cercetarea a relevat că, pentru acest scop, impactul companiei asupra comunităţilor şi planetei determină 74% dintre CEO să abordeze nevoile părţilor interesate. A fost observată, de asemenea o creştere de 10 puncte faţă de începutul anului 2020 în numărul liderilor care afirmă că obiectivul principal este să implementeze scopul companiei în deciziile pe care le iau ca să creeze valoare pe termen lung pentru părţile interesate (64%). Mai mult de 8 din 10 lideri globali (86%) consideră că misiunea companiei va determina alocarea de capital, dar şi strategiile de creştere anorganică.

Analizând riscurile pentru următorii trei ani, liderii executivi au identificat trei zone prioritare: lanţul de aprovizionare, securitatea cibernetică şi schimbarea climatică. 56% dintre lideri au afirmat că lanţul lor de aprovizionare este supus stresului în timpul pandemiei.

Doar 21% dintre lideri consideră necesară o reducere a prezenţei fizice, o schimbare substanţială faţă de august 2020, în perioada de vârf a primului val al pandemiei, când 69% dintre lideri afirmau că vor reduce spaţiile în care îşi desfăşurau activitatea. Liderii s-au concentrat asupra flexibilităţii crescute pentru forţa de muncă, 51% (faţă de 14% în ianuarie/februarie) intenţionând să investească în spaţii colaborative de birou colaborative. 37% dintre liderii globali au implementat un model de lucru hibrid, în care majoritatea angajaţilor lucrează de la distanţă 2-3 zile pe săptămână.

Trei din patru lideri consideră că presiunea asupra finanţelor publice exercitată de răspunsul necesar pandemiei a accentuat necesitatea cooperării intre state pentru sistemul fiscal global. În acelaşi timp, 77% dintre CEO consideră că propunerea unui sistem global cu un impozit minim reprezintă “o îngrijorare semnificativă” pentru obiectivele de creştere ale organizaţiei. Sunt, însă, mai îngrijoraţi de riscurile de reglementare şi fiscalitate decât erau înainte de pandemie (vezi tabel 1).

Cercetarea arată că 74% dintre lideri sunt conştienţi de legătura puternică dintre încrederea mediului extern în afacerea lor şi cum se aliniază abordarea fiscală cu valorile organizaţionale. În timp ce afacerile încearcă sa se reconstruiască mai bine, majoritatea liderilor (69%) resimt o presiune în creştere pentru raportarea transparentă a impozitelor şi taxelor, ca parte din agenda ESG.

Ediţia 2021 a KPMG CEO Outlook s-a desfăşurat în perioada 29 iunie – 6 august şi a inclus viziunea a 1.325 de lideri din cele mai influente companii din lume în ceea ce priveşte mediul economic şi de afaceri, precum şi impactul pandemiei COVID-19 asupra viitorului afacerii lor. Toţi respondenţii au venituri de peste 500 milioane dolari, iar o treime dintre companii au venituri anuale de peste 10 miliarde dolari.

Companii - care are si subcategorii

Etichete: studiu,ceo,

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.