Companii

Kingfisher renunţă la preluarea Mr. Bricolage, reţea cu trei magazine în România

În magazinele din România francezii au o participaţie de doar 12%, cele trei unităţi fiind controlate de familia omului de afaceri Cezar Rapotan, proprietarul distribuitorului de materiale de construcţii Arabesque.

În magazinele din România francezii au o participaţie de doar 12%, cele trei unităţi fiind controlate de familia omului de afaceri Cezar Rapotan, proprietarul distribuitorului de materiale de construcţii Arabesque.

Autor: Cristi Moga

31.03.2015, 00:03 925

Grupul britanic Kingfisher, care şi-a făcut intrarea pe piaţa locală în 2013 prin preluarea magazinelor Bricostore, a renunţat la proiectul de achiziţie a reţelei franceze Mr. Bricolage, brand sub care în România funcţionează în prezent trei magazine situate în Bucureşti (Calea Vitan), Piteşti şi Iaşi.

Britanicii au intrat în vara anului trecut într-un acord angajant cu principalii acţionari ai Mr. Bricolage pentru preluarea companiei, sub condiţia obţinerii unui acord favorabil de la autorităţile anti-trust. Acest acord ar fi trebuit obţinut până la finalul acestei luni, ceea ce nu s-a întâmplat, iar ANPF, o organizaţie controlată de francizaţii Mr. Bricolage, care deţin 41,9% din companie, i-a anunţat pe britanici că nu doresc prelungirea acestui termen.

„Drept urmare, în ciuda eforturilor Kingfisher de a finaliza tranzacţia şi ţinând cont de poziţiile exprimate de ANPF şi Mr. Bricolage, acordul autorităţilor antitrust nu va fi obţinut până la 31 martie 2015, astfel că înţelegerea din iulie 2014 îşi va pierde valabilitatea de la acea dată. În consecinţă, tranzacţia nu va continua. Kingfisher ia în calcul toate variantele“, au anunţat ieri reprezentanţii Kingfisher.

Mr. Bricolage este o reţea cu vânzări de 552 mil. euro în 2013, iar oferta făcută anul trecut de Kingfisher evalua compania la 275 de milioane de euro.

În magazinele din România francezii au o participaţie de doar 12%, cele trei unităţi fiind controlate de familia omului de afaceri Cezar Rapotan, proprietarul distribuitorului de materiale de construcţii Arabesque. Dacă britanicii de la Kingfisher ar fi înghiţit Mr. Bricolage, tranzacţia ar fi putut avea implicaţii şi pe piaţa locală prin schimbarea siglei de pe cele trei magazine. În 2013, firma Brico Expert, prin intermediul căreia sunt operate cele trei magazine, a avut o cifră de afaceri de 12,2 mil. euro.

Kingfisher operează în România prin intermediul reţelei Brico Depot, siglă montată pe 14 dintre cele 15 magazine Bricostore preluate. Astăzi ar urma să fie publicate rezultatele financiare ale grupului Kingfisher, un gigant al pieţei de bricolaj cu afaceri de peste 11 miliarde de lire sterline.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO