Companii

Kent-ul a prins in Cambodgia si Thailanda

11.04.2001, 00:00 22



British American Tobacco, unul dintre cei mai importanti producatori mondiali de produse din tutun, intentioneaza sa-si intensifice prezenta pe piata asiatica, a declarat, la inceputul acestei saptamani, presedintele sucursalei BAT Singapore, Patrick O'Keeffe.

In pofida lobby-ului anti-tutun, a majorarii accizelor si raspandirii tigarilor contrafacute, presedintele companiei s-a aratat optimist in privinta posibilitatii majorarii vanzarilor in Asia, estimand un nivel anual de circa 200 de miliarde de tigarete. O'Keeffe a precizat ca BAT isi va concentra activitatea pe pietele din statele aflate in curs de dezvoltare din Asia de Sud-Est.

"Intentionam sa obtinem o crestere anuala a vanzarilor de 6-8%, desi incetinirea ritmului de crestere economica ar putea ingreuna indeplinirea acestui obiectiv", a declarat O'Keeffe, care a adaugat ca in statele asiatice vizate consumul de tigarete este in crestere, de la an la an, cu unul sau doua procente.

Oficialul BAT a apreciat ca piata thailandeza prezinta cel mai insemnat potential de dezvoltare, compania urmarind o dublare a vanzarilor in regiune la fiecare doi ani. In prezent, BAT detine in Thailanda o cota de piata de un procent, lider fiind Thailand Tobacco Monopoly (TTM), cu 84% din piata locala.

In favoarea planurilor de dezvoltare a companiei de tutun in aceasta tara sunt si intentiile guvernului thailandez de a accelera ritmul de privatizare si de a atrage investitori straini.

Lansarea productiei de tigarete in Thailanda ar putea avea efecte pozitive asupra producatorilor particulari din tara.

In acest sens, O'Keeffe a oferit exemplul Cambodgiei, unde constructia, in urma cu trei ani, a unei fabrici care utilizeaza in proportie de 64% materie prima de pe piata interna, a dus la o dublare a veniturilor producatorilor particulari.

Compania British American Tobacco este prezenta si in Romania din 1997, detinand o capacitate de productie la Ploiesti.

BAT a investit, pana in prezent 74 de milioane de dolari in tara noastra si era, la sfarsitul anului trecut, liderul pietei de tigarete, cu o cota de 24-25%. Cele mai cunsocute marci ale companiei sunt Kent, Lucky Strike, Rothmans sau Pall Mall.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO