Companii

KazMunaiGaz caută petrol la Focşani, investiţie de 25,5 mil. $

KazMunaiGaz caută petrol la Focşani, investiţie de 25,5 mil. $

Foto Shutterstock

Autor: Roxana Petrescu

01.08.2012, 00:05 546

Divizia de upstream (explorare şi producţie) a grupului petrolier Rompetrol, controlat de compania kazahă de stat KazMunaiGaz (KMG), va investi 27,5 milioane de dolari anul acesta şi în 2013 în lucrările de foraj la prima sondă de prospecţiune geologică din perimetrul Focşani, aflat în concesiunea companiei din 2005.

Aceasta este prima activitate de explorare şi producţie în care KazMunaiGaz, companie de stat, se implică în afara graniţelor Kazahstanului. Sonda va fi realizată la o adâncime de 4.200 de metri.

"Este un pas important pentru industria de petrol şi gaze a Kazahstanului şi a companiei naţionale KazMunaiGaz, prima sondă în afara graniţelor sale. Până în prezent, operaţiuni de acest gen s-au efectuat, în mod exclusiv, numai pe câmpurile petrolifere din Kazahstan. Aceasta reprezintă o nouă etapă în strategia de dezvoltare a grupului Rompetrol, parte a obiec­ti­vului pe termen lung al KMG de a fi între pri­mele 30 de mari com­panii de petrol şi gaze din lume", a spus Zhanat Tussup­bekov, director general al grupului Rom­petrol.

Astfel, 10 milioane de dolari urmează a fi in­ves­tite anul acesta, pentru ca în 2013 compania să aloce pentru dezvoltarea acestui proiect alte 17,5 milioane de dolari. În total, Rompetrol deţine cinci perimetre de explorare geologică pe teritoriul României amplasate în Satu Mare, Zegujani (Mehedinţi), Greşu (Vrancea), Nereju (Vrancea) şi Focşani (Vrancea).

Cele mai importante activităţi ale grupului Rompetrol pe piaţa locală rămân însă rafinarea petrolului şi distribuţia carburanţilor printr-o reţea proprie de staţii de alimentare. Astfel, principalul activ al grupului este rafinăria Petromidia, amplasată în Năvodari.

Capacitatea unităţii ar urma să crească anul acesta de la 3,8 milioane de tone pe an la 5 milioane de tone pe an. Investiţia este finalizată într-un context de piaţă foarte delicat, în care cererea de produse petroliere continuă să fie influenţată de condiţiile economice nefavorabile.

De altfel, compania a anunţat recent că va trebui să-şi întărească prezenţa pe partea de retail în zona Mării Negre şi în special în pieţe neafectate de scădere, aşa cum este cazul Turciei, pentru a putea exploata surplusul de producţie.

Pe piaţa distribuţiei de carburanţi, Rompetrol este al doilea mare jucător, după Petrom, cu o reţea formată din peste 400 de puncte de alimentare la care se adaugă bazele interne, adică acele unităţi amplasate chiar în incinta marilor consumatori de produse petroliere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO