Companii

Kaufland: Alimentele reprezinta 80% din vanzari

19.09.2007, 17:27 27

Reteaua de magazine cu politica de discount Kaufland realizeaza aproximativ 80% din vanzari pe segmentul alimentar, procentajul fiind mai mare fata de cel inregistrat de retelele clasice de hipermarketuri, precum Carrefour sau Real.
Kaufland a investit recent 8 mil. euro in deschiderea celui de-al 31-lea magazin al retelei, in localitatea Odorheiul Secuiesc, aceasta fiind ultima inaugurare din acest an a retailer-ului. "Planul de expansiune pentru anul 2008 nu este inca finalizat, astfel incat nu putem oferi detalii despre extindere in acest moment", au declarat reprezentantii companiei Kaufland Romania.
Planurile pe termen mediu prevad deschiderea a circa 50 de unitati Kaufland pe piata locala, in principal in orasele mici si mijlocii. Retailerul german a adus pe piata romaneasca un concept de hipermarket de dimensiuni mai mici fata de competitorii de pe segmentul hipermarketurilor, cu suprafata de vanzare intre 3.000-5.000 de metri patrati si cu politica de discount.
Investitiile Kaufland in Romania au ajuns la aproximativ 354 de milioane de euro in prezent. In acest an, retailerul a investit aproximativ 10 mil. euro in constructia unui sediu central in cartierul Floreasca din Bucuresti. In Capitala, operatorul detine 2 hipermarketuri si are planuri de extindere.
Compania Kaufland Romania a inregistrat anul trecut vanzari de 232 mil. euro, cu 17 unitati deschise. Kaufland, companie a grupului german Lidl&Schwarz, a intrat pe piata locala in anul 2005 si detine, pe langa reteaua de magazine, un depozit central la Ploiesti. Retailerul a angajat pana in prezent aproximativ 6.000 de persoane pe piata romaneasca.
Retelele de magazine cu politica de discount au avut cea mai rapida expansiune in ultimii doi ani, in comertul romanesc. Pana la finele anului, acestea ar putea numara peste 200 de unitati, fata de 60 in anul 2005. Alti retaileri prezenti pe acest segment sunt Penny Market, Plus Discount, Profi si MiniMax Discount.
Pe segmentul hipermarketurilor mai activeaza in prezent retelele Carrefour, Cora, Auchan si Real (divizie a grupului Metro), dar si un jucator autohton, grupul Pic avand sediul central la Pitesti. Potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare a pietei MEMRB, vanzarile de alimente au inregistrat in primul semestru un avans valoric de 13,4% fata de primele sase luni din 2006, de trei ori mai mare fata de rata de crestere in volum (4,2%).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO