Companii

JTI, afaceri de 222 de milioane de euro din tigari

04.09.2008, 18:57 41

JTI Romania, producatorul marcilor Winston, Camel sau Glamour, a avut in prima jumatate a anului o cifra de afaceri de 222 de milioane de euro (816,9 mil. lei), in crestere cu 54% fata de perioada similara din 2007.
Profitul net al JTI pe piata locala a fost in primul semestru de 4,15 milioane de euro, de 6 ori mai mare fata de rezultatul din aceeasi perioada a anului trecut.
"Cresterea s-a datorat atat achizitiei Gallaher, precum si volumelor de vanzari mai mari, in special pentru marcile din segmentele superioare ale pietei care au inregistrat cresteri de peste 30%. Totodata, cresterea cifrei de afaceri a venit si pe fondul preturilor mai ridicate determinate de majorarea taxelor", a spus Gilda Lazar, corporate affairs director al companiei. Japan Tobacco a achizitionat compania Gallaher Group la nivel global in 2007, adaugand in portofoliu marci precum Smart, Ronson sau Sobranie. Gallaher a inregistrat anul trecut pe piata locala afaceri de 44 mil. euro, potrivit Ministerului Finantelor.
JTI detine, potrivit propriilor date, o cota de circa 28% pe cea mai mare piata de bunuri de larg consum, dupa valoare.
Jucatorii British American Tobacco, JTI si Philip Morris impart astfel o piata care s-a ridicat anul trecut la 2,4-2,5 miliarde de euro si figureaza toti trei in topul celor mai mari 50 de companii private din Romania.
Tigarile au fost in ultimii ani cele mai vandute produse ca valoare pe piata bunurilor de larg consum, vanzarile totale depasind de peste 2,5 ori atat piata berii, cat si cea a bauturilor racoritoare carbonatate, potrivit Nielsen.
Potrivit datelor agentiei de cercetare a pietei AC Nielsen, piata tigaretelor s-a ridicat in primul semestru al acestui an la 831,8 miliarde de euro. Studiul Nielsen nu include retelele cash&carry si nici segmentul HoReCa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO