Companii

Jolidon incearca sa-si impuna desuurile intr-o tara a modei, Italia

25.06.2001, 00:00 34



Compania producatoare de lenjerie intima si costume de baie Jolidon Cluj-Napoca isi va stabili, in toamna acestui an, un punct de distributie en-gros la Milano, dupa ce, la inceputul anului, a deschis in Ungaria o unitate en-detail de desfacere a produselor proprii, un depozit en-gros si un birou de promovare.

Jolidon estimeaza, pentru acest an, o cifra de afaceri de 120 miliarde lei, in crestere cu peste 40% fata de cifra de afaceri de 77 miliarde lei realizata in anul anterior.

De asemenea, conducerea companiei estimeaza, pentru anul 2001, un profit brut de 8,7 miliarde lei, in crestere fata de profitul de aparoape 4,9 miliarde lei realizat anul trecut, iar in primul trimestru al anului 2001, Jolidon a realizat o cifra de afaceri de 22 miliarde lei.

Strategia de dezvoltare a companiei vizeaza, pentru anul 2001, cresterea cotei pe piata externa, in special pe piata europeana, consolidarea marcii, precum si dezvoltarea capacitatii de productie si a sectorului de cercetare-creatie. Programul de investitii propus, pentru perioada 2000-2001, se cifreaza la 45 miliarde lei.

Jolidon SRL, companie cu capital privat autohton, a fost fondata in anul 1993 in Cluj-Napoca. In prezent Jolidon detine o cota de 38% din piata lenjeriei intime din Romania.

Compania clujeana este printre putinele firme romanesti de textile care incearca sa isi promoveze produsele sub marci proprii pe piata europeana,

Unele dintre companiile care opereaza pe piata romaneasca in sistem lohn, incearca si ele sa "depaseasca" faza de lohn.

Este si exemplul companiei J&R Enterprises, care, dupa investitii de peste 70 de milioane de dolari, a lansat o linie de produse sub marcile "Signor Seroussi" si "Miss Seroussi", care s-au bucurat, potrivit presedintelui sau JA Seroussi, de succes mai ales in Italia, unde compania isi desface produsele printr-un lant de magazine.

In conditiile in care economia romaneasca a inregistrat un regres continuu in ultimii ani, industria usoara, si in special cea textila, au constituit exceptia.

Tocmai in aceste domenii s-au realizat si cele mai importante investitii, orientate in principal in echiparea cu utilaje tehnologice de calitate.

Aceste dotari au permis companiilor romanesti din domeniu atingerea unui grad inalt de automatizare, care, dublat de nivelul redus al costurilor cu forta de munca, au devenit avantaje concurentiale in fata companiilor straine din domeniu.

Tocmai aceste avantaje au stat la baza tendinta de migrare a sistemului de lucru in lohn, din tarile dezvoltate, initial catre Ungaria si Polonia si apoi catre Romania si alte tari din Europa Centrala si de Est, precum si in tarile baltice.

Pe termen scurt, acest sistem a avut o serie de avantaje importante, precum know-how-ul dobandit de la partenerii externi, care duce la cresterea calitatii fortei de munca si accesul la piete inaccesibile in alte conditii. Pe termen lung insa exportul sub marci straine, exclude marcile nationale de pe pietele externe si face tot mai dificila recunoasterea ulterioara.

Potrivit presedintelui Federatiei Patronale din Industria Usoara - FEPAIUS, Aurelientu Popescu, fabricile romanesti de confectii vor mai putea lucra in sistem lohn circa sase ani, pentru ca, odata cu aderarea la UE, marii producatori nu vor mai fi interesati sa lucreze in Romania, ca urmare a costurilor de productie mai mari, aliniate la cele ale tarilor membre ale uniunii.

La sfarsitul anului 2000, exporturile din industria usoara au fost de 3,4 miliarde de dolari, adica peste o treime din totalul exporturilor romaniei, din care 1,8 miliarde dolari o reprezinta exporturile de confectii si imbracaminte.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO