Jean Francois Mace, CEO-ul Decathlon România, liderul pieţei locale de echipamente sportive, spune că actuala criză globală a componentelor a afectat producţia fabricilor partenere ale gigantului francez ce are operaţiuni în 50 de ţări din toată lumea.
„A trebuit să oprim producţia în fabricile noastre (partenere - n.red.) de mai multe ori în acest an, să amânăm şi chiar să anulăm mai multe comenzi. Creşterea de cifră de afaceri din producţie, dat fiind că noi exportăm majoritatea bunurilor pe care le producem (prin intermediul partenerilor - n.red.), ar fi fost mult mai mare dacă am fi avut o disponibilitate bună a stocului de componente.“
Evident disponibilitatea scăzută pe componente duce la lipsa produselor finite, la întârzieri în livrare şi, ca ultimă consecinţă, la o scădere a cifrei de afaceri din magazine. Această problemă este una globală, nu locală, afectând mai multe industrii, de la auto şi biciclete la electro-IT. Mai mult, este o criză estimată să mai dureze inclusiv anul viitor.
Astfel, situaţia continuă să rămână dificilă, în special pentru anumite produse precum biciclete. Există probleme şi la alte articole, în general cele voluminoase. În total, în magazinele Decathlon, există produse pentru 80 de sporturi.
Retailerul are local o reţea de 28 de magazine fizice, o unitate online şi un depozit ce deserveşte mai multe ţări. Mai mult, gigantul francez are parteneriate pe zona de producţie.