Companii

Jacques Ponty: Urmarim tot ce tine de lactate proaspete, biscuiti si apa imbuteliata

14.03.2006, 00:00 17

Directorul general al Danone Romania spune ca va studia orice oportunitate de a aduce pe piata locala si alte categorii de produse din portofoliul grupului francez.

"Suntem intotdeauna atenti la miscarile pietei si vom studia orice oportunitate ce are tangenta cu domeniile de activitate ale grupului Danone: produse lactate proaspete, biscuiti si apa imbuteliata", spune Jacques Ponty.

Intrarea pe segmentul biscuitilor prin intermediul brandului LU in ultimul trimestru al anului trecut si inovatiile aduse produselor lactate au determinat anul trecut o crestere de 45% a cifrei de afaceri, pana la peste 70 mil. euro.

"Am vandut aproape o jumatate de miliard de iaurturi in 2005", a mai spus directorul general al Danone Romania.

Ponty a precizat ca ritmul de crestere al companiei este sustinut si de fidelitatea consumatorilor, de programul de largire al portofoliului de produse, de dezvoltarea retelei de distributie si intarirea fortei de vanzare.

In 2005, filiala locala a grupului francez a lansat trei branduri noi pe segmentul iaurturilor (Actimel, Frutissima si Casa Buna) si a intrat intr-o noua categorie de piata, cea a biscuitilor prin brandurile de biscuiti dulci PIM''s, Pepito si Start si biscuti sarati, Tuc.

"Anul acesta, pe langa variante ale unor branduri existente, am intrat pe o noua categorie, prin intermediul Danone Sana", a mai spus Ponty.

El nu a oferit detalii despre bugetele de promovare ale companiei, insa a subliniat rolul important al investitiilor realizate in dezvoltarea fiecarei categorii de produse pe care sunt prezenti. "Derulam proiecte de promovare nu doar in modern trade (lanturile internationale - n. red.), ci si in magazinele traditionale".

Potrivit reprezentantilor grupului Danone, fabrica din Romania va fi plasata in centrul dezvoltarii pietei regionale, mai ales ca dupa integrarea in Uniunea Europeana, oferta de produse lactate de pe piata va fi mult mai complexa decat cea actuala. Inca de anul trecut, compania a inceput exporturile in Serbia si Croatia.

In opinia directorului general, piata romaneasca a produselor lactate are inca un potential de dezvoltare foarte mare. Cu un consum de 4 kg/cap de locuitor, Romania se afla mult in urma statelor vecine, unde consumul anual variaza intre 15-20 kg/cap de locuitor sau a unora dintre statele vestice, unde consumul ajunge si la 35 kg/cap de locuitor. Potrivit studiilor Danone, in Romania, consumul individual de iaurt este de 4,4 kilograme anual, fata de cele 33 de kilograme de iaurt consumate de un francez, de exemplu.

Potrivit reprezentantilor grupului, dezvoltarea pietei produselor lactate depinde in foarte mare masura si de modul in care fermierii investesc pentru modernizarea fermelor, o parte dintre resursele grupului fiind alocate dezvoltarii parteneriatelor cu fermieri locali.

Danone Romania lucreaza cu 107 furnizori, selectia acestora avand la baza un audit al fermei si al calitatii laptelui produs.

"Pentru noi, conditiile de viata si potentialul animalelor din ferma sunt extrem de importante", a mai spus Ponty.

In prezent, peste 95% din produsele marca Danone prezente pe rafturile din Romania sunt realizate in fabrica de la Bucuresti. Potrivit reprezentantilor companiei, cele 12 branduri produse de Danone in Romania sunt prezente in 80% din magazinele care comercializeaza produse lactate proaspete. De altfel, acoperirea cat mai uniforma a magazinelor din intreaga tara i-a determinat pe reprezentantii Danone Romania sa dezvolte platforme de depozitare la nivel regional. Dupa ce a deschis un depozit la Cluj pentru zona Transilvaniei, compania a anuntat ca va deschide noi centre de distributie in tara, in zonele care se vor dezvolta cel mai bine.

Motivatia acestei decizii tine de posibilitatea de a acoperi mai bine piata prin depozite la nivel regional care asigura o distributie mult mai prompta.

Compania Danone Romania face parte din grupul alimentar francez Danone, unul dintre liderii mondiali ai industriei alimentare, prezent in 120 de tari. Anul trecut, profitul operational al grupului Danone a crescut cu 8%, la 1,173 miliarde de euro, pe baza unui avans al vanzarilor de 6,7%, la 13,024 miliarde de euro.

In 2004, Danone Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 48 de milioane de euro, in crestere cu 40% fata de 2003, in timp ce investitiile grupului au trecut anul trecut pragul de 30 de milioane de euro.

Estimata la 800 de milioane de euro, piata lactatelor este impartita de trei jucatori mari, Friesland, Danone, La Dorna, urmati de o serie de companii de talie medie precum Hochland, Albalact sau Covalact.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO