Companii

J’Info Tours: Cea mai scumpă vacanţă a costat 35.000 de euro

J’Info Tours: Cea mai scumpă vacanţă a costat 35.000 de euro pentru 10 zile în Oceanul Indian

Aurel Pavel, proprietarul J’Info Tours: Am avut un cuplu care şi-a cumpărat recent o vacanţă de zece zile pe o insulă în Oceanul Indian, pentru care a plătit 35.000 de euro. De asemenea, o familie care dorea cazare la cinci stele într-o staţiune din Turcia a ales în final ca destinaţie Republica Dominicană, pentru că la aceleaşi condiţii de cazare vacanţa era mai ieftină ca în Turcia.

Autor: Mirabela Tiron

19.06.2011, 23:36 981

"Astăzi este ziua de plată către companiile aeriene şi în unelecazuri facem plata direct în euro. Evident că un curs de 4,18 leila un euro nu mă mulţumeşte, perfect ar fi fost 3 lei la un euro",se grăbeşte Pavel să explice interesul pentru evoluţia cursuluivalutar.

În ciuda acestei nemulţumiri matinale, Pavel spune că afacerilei-au mers bine de la începutul acestui an, continuând tendinţaînregistrată anul trecut, pe fondul unor bugete de călătorii destulde mari din partea clienţilor din segmentul de companii, dar şidatorită unei reveniri a apetitului pentru excursii din partearomânilor.

Astfel, Pavel susţine că a reuşit să crească de peste trei oriprofitul companiei anul trecut, până la circa 200.000 de euro, iaranul acesta în primul trimestru a bifat o creştere cu 15% a acestuiindicator.

"Noi am reuşit să creştem chiar de trei ori mai mult profitulîntr-un an de criză. Nu am investit în imobiliare, cum au făcutalţii, ci în tehnologie şi în sisteme de raportări pentru aoptimiza costurile agenţiei de turism", susţine el. Mai mult, AurelPavel apreciază că majorarea profitului se explică prin faptul căau fost câştigaţi mai mulţi clienţi şi implicit au fost emise cu7-8% mai multe bilete de avion.

"Veniturile agenţiei nu mai sunt un element definitoriu, pentrucă acestea variază în funcţie de costul biletelor de avion şi alcamerelor de hotel. Ne uităm la profit şi la numărul de clienţi pecare îi avem", spune Pavel.

Anul trecut agenţia de turism a finalizat cu o cifră de afaceride 11,5 milioane de euro şi un profit de 823.000 de lei (circa200.000 de euro), potrivit proprietarului. Datele de pe RegistrulComerţului arată că în 2009, compania a finalizat cu o cifră deafaceri de 42 de milioane de lei (10 mil. euro) şi un profit de230.000 de lei (55.000 de euro) la 50 de angajaţi.

1,5 mil. euro, un buget pentru călătoriile uneicompanii

În portofoliul de clienţi al J'Info Tours se află 30-40 demultinaţionale din domeniul farmaceutic, al cimentului, electronic,ţigări şi nu numai, pentru care sunt emise bilete de avion, serezervă camere de hotel sau se organizează traininguri şi alteevenimente, potrivit proprietarului.

"Bugetele de călătorii alocate de companiile mari cu care lucrămvariază între 500.000 de euro şi 1,5 milioane de euro, mult însăsub nivelul bugetelor alocate de aceleaşi companii în străinătate.În 2008 unele companii mari alocau chiar şi bugete de călătoriipeste 2 milioane de euro", spune Pavel.

Potrivit acestuia, chiar şi în anii de criză, segmentul debusiness travel a fost în continuă mişcare, diferenţa fiind că înloc de Cuba, companiile au preferat să-şi trimită oamenii înBulgaria.

"Segmentul de business travel este în continuă mişcare. Dacă în2007-2008 organizam pentru companii incentive-uri pentru 300 deoameni trimişi în Cuba, anul trecut companiile nu au renunţat laaceste servicii, ci au ales destinaţii mai apropiate, cum ar fiBulgaria sau Grecia", mai spune proprietarul J'Info Tours.

Deşi unele companii clienţi au solicitat prelungirea termenelorde plată, Aurel Pavel susţine că a păstrat constante acestetermene, pentru a nu ajunge în situaţia să devină "creditor" alfirmelor, mai ales în condiţiile în care agenţia pe care o conducetrebuie să plătească la rândul ei către partenerii companii aerieneşi hoteluri.

Aproape 60% dintre veniturile agenţiei sunt generate de clienţiicorporate, restul de 40% fiind adus de clienţii leisure. Pavelspune că anul acesta se remarcă o revenire a apetitului românilorpentru călătorii, chiar şi în locuri exotice şi costisitoare.Totodată, destinaţii popu­lare, aşa cum este cazul Turciei, audevenit mai scumpe anul acesta comparativ cu anul trecut. "Am avutun cuplu care şi-a cumpărat recent o vacanţă de zece zile pe oinsulă în Oceanul Indian, pentru care a plătit 35.000 de euro. Deasemenea, o familie care dorea cazare la cinci stele într-ostaţiune din Turcia a ales în final ca destinaţie RepublicaDominicană, pentru că la aceleaşi condiţii de cazare vacanţa eramai ieftină ca în Turcia", spune Pavel.

Şi-a bugetat o creştere de 15%

Pentru anul acesta, proprietarul agenţiei de turism a bugetat ocreştere cu 15% a cifrei de afaceri pe fondul unei cereri mai maripentru serviciile turistice.

Aurel Pavel, 52 de ani, de profesie inginer IT, a pus în 1990,alături de soţia lui, bazele agenţiei de turism J'Info Tours, dupăce timp de mai mulţi ani lucrase ca ghid turistic în ţară. Primulbirou al agenţiei de turism a fost în interiorul hotelului Veneţiadin Bucureşti, ulterior acesta fiind mutat în magazinul Unirea şiîn final în piaţa Romană, unde se află în prezent o agenţie deturism J'Info Tours.

Familia Pavel mai deţine, pe lângă agenţia de turism J'infoTours, şi o pensiune cu 15 camere în Bran, dar şi un centru deconferinţe la Snagov.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO