Irina Măndoiu, directorul comercial al Lactalis România, cel mai mare grup din industria lactatelor de pe plan local, spune că grupul a înregistrat o creştere de peste 100% la categoriile lapte UHT şi untul, pentru că sunt alimente cu perioade mai lungi de valabilitate (până la 2 luni pentru unt şi până la 6 luni pentru lapte) şi pot fi stocate mai mult timp.
„În total, pe toate categoriile, am înregistrat o creştere a comenzilor de peste 25%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut (perioada de post premergătoare sărbătorilor de Paşte). Această creştere a fost influenţată în mod clar de declararea stării de urgenţă în contextul epidemiei COVID-19, consumatorii şi-au făcut stocuri de alimente pe perioade mai lungi, ca urmare a restricţiilor de circulaţie, dar şi al unui oarecare sentiment de panică“, a declarat pentru ZF Irina Măndoiu. Grupul Lactalis include companiile Albalact, Covalact, Dorna Lactate, Lactate Harghita şi Rarăul, cu afaceri cumulate la nivelul anului 2018 (ultimele date disponibile) de peste 1,2 miliarde de lei, conform calculelor ZF pe baza datelor de la Ministerul de Finanţe. Cea mai mare companie din grup este Albalact, care este şi cea mai mare companie din producţia de lactate din România, dacă luăm în calcul cifra de afaceri din 2018. Grupul are în portofoliu branduri precum Zuzu, LaDorna, Covalact de Ţară, Poiana Florilor şi Rarăul.