Companii

Investiţiile în reţea ale E-Distribuţie, parte a grupului Enel, ajung în 2021 la 880 mil. lei. Investiţiile fac parte dintr-un plan strategic al grupului, care include investiţii semnificative în special în resurse regenerabile şi în reţele, după cum spune Carlo Pignoloni, CEO şi country manager al Enel România

Investiţiile companiilor E-Distri­buţie ale Enel (E-Distribuţie Banat, E-Distribuţie Dobrogea şi E-Distribuţie Muntenia) direcţionate în modernizarea, digitalizarea şi extinderea reţelei din Bucureşti şi din cele 10 judeţe din ţară unde îşi desfăşoară activitatea vor ajunge anul acesta la 880 mil. lei.

„Programele de investiţii au un impact direct asupra capacităţii reţelei de a distribui energie noilor consumatori şi de a îmbunătăţi gestionarea întreruperilor neplanificate pentru a asigura alimen­tarea clienţilor în siguranţă“, descrie Carlo Pignoloni, CEO şi country manager al Enel România, investiţiile planificate în reţeaua E-Distribuţie.

Cele 880 de milioane de lei se adaugă investiţiilor de aproximativ 2,5 mld. lei făcute de E-Distribuţie pe piaţa locală în intervalul 2019 – 2020, potrivit informa­ţiilor anterioare ale ZF.

Investiţiile din România vin în contextul în care liderii Enel de la nivel de grup şi-au luat angajamentul ca, până în 2030, să realizeze o reducere cu 80% a emisiilor directe de gaze cu efect de seră pe kWh comparativ cu nivelurile din 2017, şi ca, până în 2050, să atingă decarbo­nizarea completă, în conformitate cu obiectivele Acordurilor de la Paris. Îşi propun, de asemenea, să dezvolte şi capacitatea de a produce energie accesi­bilă şi curată. În următorii trei ani, conform acestui plan strategic, vor investi la nivel de grup aproximativ 17 miliarde de euro în forme regenerabile de energie, ceea ce va duce la o capacitate totală regenerabilă de aproximativ 68 GW în 2023. Pe lângă modul în care este produsă energia, o altă direcţie de investiţii va fi în infrastructură şi reţele, direcţie în care grupul vrea să investească 16,2 miliarde de euro în următorii trei ani.

„Enel şi-a consolidat poziţia de lider în tranziţia energetică prin accelerarea procesului de decarbonizare. Acest lucru a condus la o reducere considerabilă a emisiilor în comparaţie cu nivelurile din 2017, după cum a fost certificat de iniţiativa globală Science-Based Targets (SBTi), care validează strategiile de decar­bo­nizare corporative“, argumen­tează Pignoloni.

Enel a fost una dintre primele companii care a explorat şi a adaptat modelul ONU de dezvoltare durabilă - Agenda 2030, aprobată de ONU în 2015, care cuprinde 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD), reunite informal şi sub denumirea de Obiective Globale.

Prin intermediul Obiectivelor Globale, se stabileşte o agendă de acţiune pentru următorii 15 ani în vederea eradicării sărăciei extreme, combaterii inegalităţilor şi a injustiţiei şi protejării planetei până în 2030. În toamna anului 2019, Enel a lansat prima obligaţiune globală legată de scopul generic al ODD – invitând piaţa să investească în ţintele lor, măsurate în raport cu patru obiective specifice: ODD 13 – Acţiune climatică, ODD 7 – Energie accesibilă şi curată, ODD 9 – Industrie, inovaţie şi infrastructură şi ODD 11 – Oraşe şi comunităţi durabile. „Credem că acestea sunt cruciale pentru dezvoltarea durabilă, iar succesul acestor obligaţiuni şi al ultimelor emisiuni ale Enel a arătat restului lumii că investiţiile în sustenabilitate au devenit acum sinonime şi cu valoarea economică. Obiectivul nostru este de a creşte calitatea vieţii comunităţilor, creând o societate inteligentă şi sigură din punctul de vedere al mediului, cu valori la care se raportează toate părţile interesate. Oamenii, companiile şi instituţiile administrative publice au acum oportunitatea de a obţine noi beneficii din metodele folosite pentru electrificarea caselor, afacerilor şi oraşelor”, punctează CEO-ul Enel.

Proiect susţinut de EY România. 

 
 
 
Companii - care are si subcategorii
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.