Companii

Investitiile renteaza: cu trei hipermagazine, Mobexpert a avut 62% crestere in Bucuresti

05.05.2004, 00:00 35



Mobexpert, cel mai important retailer de mobila de pe piata romaneasca, a incheiat primul trimestru cu o crestere cu 62% in euro a vanzarilor pe piata din Bucuresti, a spus Dan Viorel Sucu, presedintele grupului. In restul tarii, incasarile din retail ale grupului au crescut cu 10%.



Compania a analizat separat vanzarile din Bucuresti de restul tarii, datorita faptului ca anul trecut a inaugurat doua hipermagazine de mobila in capitala, ceea a dus la o dublare a suprafetei de vanzare.



"Cresterea de 62% a vanzarilor din Bucuresti a fost sub obiectivul nostru de 75%. Oricum, in comertul cu mobila in general primele trei luni ale anului sunt mai slabe si ne asteptam sa recuperam in a doua jumatate a anului", a spus Sucu. El nu a precizat care a fost valoarea cifrei de afaceri aferente primului trimestru al acestui an.



"Vanzarea pe metru patrat a fost in scadere, ceea ce este normal. Capacitatea de absorbtie a pietei din Bucuresti este foarte mare intr-adevar, dar totusi limitata, asa ca era imposibil ca vanzarile sa creasca proportional cu suprafata", a mai spus Sucu. Pe langa veniturile provenite din vanzarile pe piata interna, Mobexpert are si incasari din export, care reprezinta in jur de jumatate din cifra totala de afaceri.



Pentru intregul an 2004, grupul Mobexpert, care are 5.000 de angajati, si-a propus o cifra de afaceri totala de 125 de milioane de euro, fata de 122 de milioane de euro in 2002, acest an fiind unul de consolidare a investitiilor masive de anul trecut. Rata profitului brut a grupului Mobexpert fost in 2003 de 9%.



Mobexpert detine la ora actuala pe piata capitalei trei hipermagazine cu o suprafata de 37.000 de mp. Doua dintre acestea - Mobexpert de langa Carrefour Chiajna (10.000 mp) si cel de langa Cora Pantelimion (12.000 mp) - au fost inaugurate anul trecut si au presupus investitii de circa 12 milioane de euro.



In restul tarii, Mobexpert detine 21 de magazine de mobila, din care unul singur a fost deschis anul trecut, la Oradea. Reteaua de magazine din tara a grupului este in curs de reamenajare, dar pentru acest an nu vor mai fi deschise magazine noi. "Vream sa aducem si magazinele din provincie la standrdele celor din Bucuresti. Deocamdata am reamenajat magazinul din Brasov si urmeaza Clujul, Timisoara si Constanta. Investitiile in aceste obiective sunt de circa un milion de euro", a precizat Sucu.



"Pentru Bucuresti mai avem doua proiecte de hipermagazine, unul pentru Sudul capitalei si unul pentru Nord. Acestea nu vor incepe insa anul acesta, ci mai tarziu", a adaugat el. Obiectivul pana in 2010 al grupului este atingerea pragului de 9 hipermagazine in Romania, din care cinci pe piata capitalei.



Pe langa acesata, grupul are si o strategie de extindere regionala. In aceasta vara Mobexpert va incepe constructia unui hipermagazin de mobila in capitala Bulgariei, Sofia, iar pe termen mai lung si-a propus sa deschida hipermagazine si la Kiev, Chisinau si Belgrad.



Sucu controleaza cele peste 30 de companii care formeaza grupul Mobexpert. Cele opt fabrici ale grupului Mobexpert sunt localizate in Bucuresti, Dej, Targu Mures si Suceava. Acestea sunt Samus Mex, Ilefor, Modulo Mex, Confo Mex, Ergo Mex, Mobexpert Prod, Moldo Mex si Stratus Mex.



In 2003, au fost investiti peste 4 milioane de euro in retehnologizarea acestora. Grupul va continua sa investeasca in modernizarea acestor opt fabrici, astfel ca pentru moment nu se prefigureaza noi achizitii. Investitiile derulate de Mobexpert in 2003 au fost finantate partial din surse proprii si partial din credite bancare.



Anul trecut investitiile in publicitate ale Mobexpert au fost de 700.000 de euro, iar pentru acest an aceste investitii se vor ridica la 1 milion de euro.



"Preferintele romanilor in materie de mobilier nu s-au schimbat foarte mult comparativ cu anul trecut. Cea mai alerta crestere au avut-o vanzarile de mobilier de casa, urmate de mobilierul de birou", a mai spus Sucu.



Ultimele tendinte in materie de mobilier in Vest sunt modelele cu design modern, dar fabricate din lemn masiv - fag, cires, stejar. Este la moda si mobila cu influente asiatice, spre exemplu impletitura de ratan. In Romania, produsele Mobexpert se adreseaza clientilor cu venituri medii si peste medie. Din acest motiv, sistemul de vanzari in rate nu a prins pana acum (5% din vanzari), intrucat cumparatorii prefera sa achite pe loc.



Principalul competitor al grupului Mobexpert pe piata locala este compania Elvila, care a avut anul trecut o cifra de afaceri de peste 40 de milioane de euro. Alti producatori de mobila importanti sunt Silvarom, Mobex, Alprom. georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO