Companii

Investitiile in promovare au majorat cu 4% cota de piata a Salonta

10.04.2007, 17:59 13

Brandul de mezeluri Salonta, detinut de actionariiproducatorului de vinuri Murfatlar, va beneficia in acest an de unprogram de promovare in valoare de 3 milioane de euro (sumacalculata in sistem rate-card).
"Bugetul de marketing alocat brandului Salonta a fost deaproximativ 2,75 de milioane de euro in 2006, iar in 2007, acestava depasi 3 milioane de euro", a declarat Radu Dumitrescu, brandmanager al Principal Company.
Fabrica Salonta din judetul Bihor face parte din grupul de firmePrincipal Company, care detine inca o fabrica de mezeluri in comunaFilipestii de Padure, in judetul Prahova. Salonta a inregistratanul trecut o crestere a vanzarilor cu 75%, pana la aproximativ1.000 de tone, ca rezultat al promovarii brandurilor si aeficientizarii distributiei in toate regiunile tarii prin crestereanumarului de magazine unde produsele sunt prezente. Aceastacrestere a vanzarilor a determinat si o majorare a cotei de piatacu patru procente, de la 8% in perioada decembrie-ianuarie 2006pana la 12,6% in decembrie-ianuarie 2007, potrivit reprezentantilorcompaniei. "Pentru anul 2007 anticipam o crestere de peste 50% (avanzarilor - n. r.), crestere ce se va produce atat ca rezultat alcontinuarii comunicarii, maririi numarului de magazine in caresuntem prezenti, cat si lansarii de produse noi", a declarat RaduDumitrescu.
Portofoliul Salonta include mezeluri premium in categoriacrud-uscate, printre cele mai cunoscute produse numarandu-sesalamurile Padis, salamul de Sibiu sau carnatii Paprika siPlai.
"Salamul de Sibiu este cel mai bine vandut produs Salonta, urmatfiind de salamul Paprika, salamul Banatean, carnatii Plai. Dintotalul vanzarilor, acestea reprezinta aproximativ 50%", a declaratbrand managerul Salonta.
Salonta a investit in 2006 peste 1,2 milioane de euro inretehnologizarea fabricii pentru a mari capacitatea de productie.Aceste investitii vor continua si in 2007, compania intentionand saaloce 1 milion de euro cresterii capacitatii de productie.
Capacitatea de productie a celor doua fabrici detinute de PrincipalCompany este de 30 de tone pe zi la Filipestii de Padure si de 140de tone pe luna la Salonta. Potrivit declaratiilor anterioare alereprezentantilor companiei, pana la sfarsitul anului 2008capacitatea celor doua unitati va creste la 80-100 de tone pe zi laFilipesti si 200 de tone pe luna la Salonta.
Principal Company a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri cumulatade 15 milioane de euro, din care, potrivit reprezentantilorcompaniei, contributia brandului Salonta a fost de aproximativ 50%.Aceste rezultate sunt sub estimarile initiale ale companiei, carevizau obtinerea unei cifre de afaceri cumulate de 16 milioane deeuro pentru 2006.
"Pentru 2007 ne-am propus dublarea cifrei de afaceri", a spusDumitrescu.
Principal Company este detinuta in proportie de 86% de SignusRomania Distribution, pachetul de actiuni fiind preluat in 2005.Compania a fost infiintata in 1998, printr-o investitie de 4milioane de euro. Signus Romania este distribuitor al Euroavipo,actionar al producatorului de vinuri Murfatlar.
Principalii jucatori din piata preparatelor din carne, estimata aavea o valoare de aproximativ un miliard de euro, sunt CrisTim,Aldis, Caroli, Tabco-Campofrio si Angst.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO