Companii

Investitii de 15 milioane de euro intr-o fabrica de ambalaje

21.11.2005, 18:33 183

Compania cu capital mixt romano-turc Asas Romania, care activeaza in domeniul productiei de ambalaje, a inceput o investitie de circa 15 milioane de euro, care are ca scop triplarea capacitatilor de productie ale fabricii situate in Budesti, judetul Calarasi.

"Piata ambalajelor este in plina expansiune si va cunoaste o crestere exponentiala in urmatorii ani. Multinationalele incep sa caute furnizori de ambalaje pe piata interna si renunta sa le mai importe", a spus Constantin Nica, directorul general al companiei Asas Romania si actionar minoritar, cu circa 12% din capital.

Firma pe care o conduce are printre clienti companii precum Kraft Foods Romania, Dr. Oetker, Napolact, Kandia-Excelent, Ulker, Unilever, Vel Pitar. Circa 15% din productia de ambalaje a fabricii din Budesti este exportata in Germania.

Nica a precizat ca firma pe care o conduce poarta discutii cu Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) pentru finantarea prin credit a unei parti a acestor investitii in extinderea capacitatilor.

"Restul banilor vor proveni din profitul reinvestit, precum si din aportul partenerilor turci", a spus el. Actionarul majoritar al companiei este firma turca Asas, unul din principalii producatori europeni de ambajale, cu o cifra de afaceri de peste 40 de mil. euro anual. Cifra de afaceri a filialei din Romania a cunoscut o crestere puternica in ultimii ani, de la 1,7 mil. euro in 2002 la 3,8 milioane de euro in 2003 si 6,8 milioane de euro anul trecut. Investitiile companiei de la intrarea pe piata pana in prezent.

"Pentru acest an ne asteptam la o cifra de afaceri de 7-8 milioane de euro pentru ca o parte din instalatii au fost oprite pentru a putea face lucrarile de extindere", a spus Nica, care a precizat ca firma a intrat pe profit abia anul trecut.

"Investitiile in acest domeniu sunt foarte mari si se recupereaza greu, de regula in 4-5 ani", mai spune el. In prezent, Asas Romania are 75 de angajati.

Ambalajele au fost una din cele mai dinamice piete in ultimii ani, cererea fiind puternic impulsionata de intrarea multinationalelor si a marilor retele de retail, care au schimbat criteriile de consum.

Potrivit unor estimari, piata ambalajelor din Romania se ridica la circa 10.000 de tone pe an, adica in jur de 50 de milioane de euro.

"Peste 60-70% din ambalajele vandute in Romania provin din import", crede Nica. Totodata el apreciaza ca peste 30% din piata produselor agroalimentare este reprezentata de vrac (produse varsate), ceea ce este un punct slab pentru afacerile cu ambalaje.

El spune ca principalele dificultati cu care se confrunta producatorii din acest domeniu sunt procentul mare de vanzari vrac, inexistenta materiilor prime la nivel local, si cresterea preturilor la petrol. "Toate materiile prime pe care le folosim sunt importate, pentru ca in Romania nu exista producatori", afirma el.

Potrivit directorului, ambalajele produse in Romania sunt cu 10-20% mai ieftine decat cele importate. Principalii concurenti ai firmei pe piata locala sunt Tiger Somes, Print Pack si Palace Constanta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO